ביטול טיסה סדירה אלעל - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • דנה

    נשלח ע"ידנה 12:01, 17 בדצמבר 2013

    רכשתי כרטיסים דרך אתר אל על לטיסה סדירה תל אביב ברלין כ- 3 חודשים לפני המועד . בטיסה חזור לאחר בידוק ביטחוני מלא כשהגעתי לבורדינג הודיעו לנו שיש עיכוב של חצי שעה בשל תקלה. לאחר עיכוב של שעה נאמר כי יש בעיה עם המנוע. אחרי שעתיים הטיסה בוטלה ונשלחנו למלון בשדה. הכרטיסים הוזמנו ל-5 ימים משום שהיה לי אירוע משפחתי שאליו הייתי צריכה להגיע ולכן היה תכנון מאוד מוקפד בנוגע לתאריכי הטיסה ( אירוע ועבודה). כשביקשתי טיסה חילופית הצוות לא מצא פיתרון עבורי אלא רק לנסוע לשדה צתעופה אחר בברלין לקוות שיהיה מקום ובנוסף היה מדובר בטיסות קונקשיין וכל העלויות היו צריכות להיות על חשובני. הטיסה החדשה המריאה יום למחרת ב8:30 בבוקר - 22 שעות מאוחר יותר מהמועד המתוכנן . כמובן שאני ואחותי הפסדנו את האירוע וכן גם יום עבודה. האם מגיע לי פיצוי כספי של עלות הכרטיסים ? לא נמצאה לי טיסה חילופית , הפסדתי יום עבודה ובנוסף גם אירוע. מיותר לציין שאני חברת הנוסע המתמיד של אלעל.

    השב
  • 16:44, 17 בדצמבר 2013

    דנה שלום, חוק שירותי תעופה קובע כי במקרה של ביטול טיסה הנוסע זכאי לקבל פיצוי כספי ובנוסף למספר הטבות (ביניהן מזון ושתייה, שירותי תקשורת ועוד). הפיצוי הכספי נמדד לפי מרחק והוא משתנה ממיקום למיקום. מניסיון, כאשר פונים לאל על ודורשים את הפיצוי הכספי הם משלמים ללא עיכובים. יחד עם זאת, אני לא בטוח שיהיה בפיצוי הכספי לפצות אותך בגין האירועים שעברת ו/או פספסת. במקרה כזה כדאי לשקול תביעה.

    בהערת אגב, אציין שאני מנהל כיום תביעה יצוגית נגד אל על בעניין אי אספקת כל ההטבות הקבועות בחוק במקרים של ביטול או עיכוב בטיסה.

    תגובה
  • 17:13, 17 בדצמבר 2013

    תודה רבה על המענה המהיר! אני פניתי אליהם ללא תגובה מצידם. האם הם לא ישלמו לדעתך על יום עבודה ? האם יש דרכים שאתה מכיר לפניה ישירה מכיוון שלפי דבריהם דרך ההתקשרות היא רק דרך המייל והתשובה היא כעבור חודש.
    שוב תודה רבה
    דנה

    תגובה
  • 17:39, 17 בדצמבר 2013

    תנסי בפקס או דואר רשום.
    לדעתי ללא פניה לערכאות משפטיות לא תקבלי יותר מהפיצוי הקבוע בחוק.

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.