• 10 בפברואר 2014

    ביטול עסקה לרכישת סלון

    שלום רב,
    1. בחודש נובמבר 2013 רכשתי סלון בעסקת מכר מרחוק (באמצעות הטלפון). מועד האספקה שנרשם הינו -" זמן אספקה משוער 35 ימי עבודה והחברה תעשה כל מאמץ לספק אפילו לפני". ביצוע העסקה מבחינתי היה כפוף לעמידה במועד האספקה.
    2. פרטי העסקה נשלחו אליי באימייל אך לא על גבי נייר מכתבים רשמי ולא על גבי לווגו של החברה. הפרטים כללו את פרטי ההזמנה העיקריים ושם וכתובת בית העסק. יודגש שלא נמסרו או צויינו פרטים והבהרות בדבר הזכות לביטול העסקה.
    3. סמוך לתום 35 ימי העבודה (תחילת ינואר 2014), יצרתי קשר עם עם החברה וקיבלתי תשובה בכתב שהסלון יגיע לארץ רק בסוף ינואר ושזמן האספקה שנמסר לי ונכתב במייל ההזמנה הוא זמן משוער.
    4. בעקבות כך שלחתי מכתב רשמי על ביטול עסקה וביקשתי להשיב לי את הכספים ששילמתי.
    5. החברה מסרבת לבטל את העסקה משום שלדבריה מדובר "בסלון שיוצר במיוחד עבורי בחו"ל ושהוא עומד לצאת לארץ בקונטנר הקרוב".
    את המכתב על ביטול העסקה החברה קיבלה לפני שהסלון נשלח לארץ.
    לדברי החברה הזכות לביטול עסקה לא קיימת עבור פריט ריהוט שיוצר במיוחד עבור הצרכן אפילו כאשר מדובר בעסקת מכר מרחוק ומבחינתם אני יכול ללכת לבית המשפט.

    אודה לעזרתך- האם אין לי זכות לביטול העסקה במקרה זה?

    בברכה

    10 בפברואר 2014
  • 11 בפברואר 2014

    ביטול עסקה לרכישת סלון

    לטעמי אין כל רלוונטיות לשאלה האם המוצר יוצר במיוחד עבורך או לא, משום שיש כאן הפרת הסכם לנוכח זמן האספקה הארוך. את המשפט " זמן אספקה משוער 35 ימי עבודה והחברה תעשה כל מאמץ לספק אפילו לפני" ניתן לפרש כזמן מקסימלי של 35 ימים (במיוחד כאשר נכתב שיבוצע מאמץ לספק את הסלון לפני תום הזמן).
    פרשנות אחרת תוביל למסקנה שבידי החברה האפשרות לספק את הסלון גם אחרי חודשיים, שלושה חודשים וכו'.

    11 בפברואר 2014
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?