ביטול עסקת מטבח - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • יפעת

    נשלח ע"ייפעת 21:27, 19 בפברואר 2014

    שלום רב, ביצעתי הזמנה למטבח בחברה גדולה, לאחר תכנון על הנייר נשלח מודד אליי הביתה וכשהגענו לחתום על התוכנית ביקשו מאיתנו עוד כסף על דבר אחד מהמרכיבים שעליהם סיכמנו בשלב התכנון. ככל הנראה היתה אי הבנה או מניפולציה מצד המעצבת. ביקשנו לבטל את ההזמנה יום אחרי החתימה על התוכנית (טרם ייצור המטבח), כבר בשעת החתימה אמרנו כי אם מדובר בתוספת תשלום אנחנו נבטל את ההזמנה. שילמנו מקדמה ע"ס 4000 ש"ח האם אני זכאית להחזר מלא של הסכום? תודה

    השב
  • 09:18, 20 בפברואר 2014

    עשויה להיות בעיה משום שמדובר בהזמנה על פי מידות או דרישות מיוחדות. במקרים אלה תקנות הגנת הצרכן מחריגות את זכות הביטול. יחד עם זאת, התקנות מתייחסות למוצר מוגמר שהוכן על פי מידות או דרישות מיוחדות ולפי תיאורך הודעת על הביטול כבר למחרת, ועוד בטרם הספיקו לייצר מוצר כלשהו. להערכתי סיכויי ההצלחה לבטל את העסקה גבוהים במקרה זה (בכפוף לתשלום דמי ביטול בסך 100 ש"ח).

    תגובה
  • 17:45, 20 בפברואר 2014

    תודה על התשובה.
    המטבח בוודאות אינו ירד לייצור - בעקבות בקשת תוספת התשלום ביקשנו לעצור את ההליך עוד במעמד הפגישה לבחירת הצבעים וכו'.
    כמו כן הביטול נעשה תוך 14 ימי עסקים.
    במעמד התשלום חתמתי על מסמך שבו כתוב כי : "במקרה של ביטול יגבו דמי טיפול בהתאם להוצאות החברה"
    האם החברה רשאית לדרוש ממני לשלם את הוצאותיה על המודד ועל זמן התכנון של המעצבת, הוצאות שיווק וכו'?
    (לטענתם 12,000 ש"ח?????)

    תגובה
  • 17:52, 20 בפברואר 2014

    החברה איננה רשאית לנהוג כך.
    שמתי לב שבימים האחרונים יש הרבה מאוד שאלות על חברות מטבחים, ומרבית השאלות דומות מאוד. אם מדובר באותה חברת מטבחים אשר פועלת בניגוד לחוק הגנת הצרכן, יתכן שיש כאן עילה לתביעה יצוגית.

    תגובה
  • 18:14, 20 בפברואר 2014

    חברת זיו

    תגובה
  • 19:00, 20 בפברואר 2014

    תודה על תשובתך העיניינית והמהירה.
    במידה ותתגבש תביעה ייצוגית נצטרף לתביעה!!
    בכל מקרה, מסתמן שנאלץ לתבוע החזר של המקדמה ששילמנו...

    תגובה
  • 16:35, 1 באוקטובר 2014

    שלום, אנחנו מתמודדים כרגע עם מקרה דומה, אשמח לשמוע אם הצלחתם לבטל בסוף.
    תודה, שחר.

    תגובה
  • 12:14, 11 במרץ 2015

    נפתחה קבוצת פייסבוק של לקוחות עם בעייה דומה
    https://www.facebook.com/groups/523167767822293/

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.