open the search panel
close the search panel חפש

עורכי דין לפי תחום

    פורומים

      לדעת יותר - מדריכים משפטיים

        משרדי עורכי דין

          • 29 בנובמבר 2016

            טעות בתאריך הזמנת כרטיסי טיסה על ידי סוכנת הנסיעות - מי אמור לשלם?

            בתאריך 18.5.16 הזמנתי כרטיסי טיסה לבלגיה ל-5 מבוגרים + 3 כרטיסי טיסה לתינוקות בסוכנות הנסיעות "אידיאל טורס". אני ביקשתי כרטיס ליום שני 20.6 הלוך וליום שני 27.6 חזור. לאחר חיפוש טיסה זולה, הציעה לי הסוכנת "לצאת יום לאחר מכן משלישי עד שלישי". לאחר בדיקה מצידי שהדבר מתאפשר לי (הייתי צריכה לעשות שינוי בהזמנת בית מלון בעקבות כך) הסכמתי לרכוש את הכרטיסים משלישי עד שלישי. לבקשתי, שלחה לי סוכנת הנסיעות, את העתק הכרטיסים, למרות שציינה שאין צורך בכך והיום הכל ממוחשב, אך רציתי לראות כמה זמן אורכת הטיסה ובאיזה שעות מדויקות ההמראה והנחיתה מיועדות להיות. יש לציין שלא קיבלתי יחד עם העתק הכרטיסים שום אזהרות לגבי בדיקה של הנתונים. ביום שלישי ה-21 ביוני, הגענו לדלפקי הצ'ק אין בשדה התעופה ואז מתברר לתדהמתנו שהטיסה שלנו הוזמנה ליום חמישי ה-23 ביוני. הטעות בתאריך היתה קריטית עבורנו היות שטסנו לחתונה שאמורה היתה להיערך ביום רביעי ה-22 ביוני. ואין לנו שום טעם בטיסה ביום חמישי. וכמו כן הזמנו שירותים שונים בחול לפי התאריכים עליהם דיברנו.
            שיחה בהולה לסוכנת הנסיעות, הניבה בסופו של דבר את הפתרון הבא: היא המינה 3 כרטיסים שעדיין נותרו בטיסה שאותה התכוונו להזמין (בריסל איירליינס ביום שלישי ה-21 ביוני בשעה 16:05) עבור שלושת הנשים, והתינוקות יוכלו ליסוע עם הנשים. בדלפקי הצ'ק אין טענו שאלו כרטיסים של over והם לא מבטיחים לנו בכלל שנוכל לטוס בטיסה הזו. אלא נצטרך לחכות לרגע האחרון ולראות אם אכן נותרו המקומות. במקביל היא קישרה אותנו לנציגה של חברת סוויס אייר, שביקשה ממני מספר כרטיס אשראי עבור רכישת שתי מקומות לגברים בטיסה שיוצאת בעוד חמש דקות (!!!) (טיסת קונקשן דרך ציריך) כאשר התנגדתי לשלם בטענה שהתשלום על הטעות לא אמור לחול עלי, דחקה בי הסוכנת שאין ברירה כרגע, ו"צריך שכרטיס האשראי יהיה על שם בעל הכרטיס, או שאת משלמת, או שאין טיסה, ואחר כך נסתדר", עקב הלחץ האדיר שהיינו נתונים בו וחוסר הברירה כיון שהיינו מוכרחים להגיע לחתונה, נתתי את פרטי כרטיס האשראי ושני הכרטיסים נרכשו על חשבוני.
            (חוץ מעוגמת הנפש האדירה היתה לנו עוד הוצאה כספית גדולה היות והזמנו הסעה משדה התעופה למקום האירוח בבלגיה, נאלצו הגברים שנחתו מאוחר יותר לקחת הסעה נפרדת יקרה מאד בעלות של 124 יורו!= 520 ₪. היות שלא הוזמנה מראש. וכן נשארו ללא טלפון עם תוכנית שיחות לחול ונאלצו לבצע שיחות יקרות בסך 154 ₪ על מנת לתאם עם המארחים...)
            כאשר חזרתי לארץ, יצרתי קשר עם סוכנת הנסיעות על מנת לקבל את התשלום על 2 כרטיסי הטיסה שאני שילמתי, בחזרה. סוכנת הנסיעות מודה בטעותה. מאשרת שהטעות היתה שלה. אך טוענת שהאחריות לכך אמורה להתחלק בין שנינו והיות שהיא שילמה את שינוי שלושת הכרטיסים של הנשים, אני אמורה לספוג את שני הכרטיסים של הגברים (יש לציין שבסופו של דבר הסכום ששולם על ידה והסכום ששולם על ידי זהה כמעט באזור ה-1800 ₪.)
            מה החוק?

            29 בנובמבר 2016
          • מנהל הפורום עו"ד הראל לפידות 4 בדצמבר 2016

            טעות בתאריך הזמנת כרטיסי טיסה על ידי סוכנת הנסיעות - מי אמור לשלם?

            אם הסוכנת טעתה , עליה לשלם הטעות שהיא עשתה

            תוכל לתבוע אותה ללא עורך דין בתביעות קטנות

            בברכה
            עורך דין הראל לפידות בנימינה

            4 בדצמבר 2016
          שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
          close the form