לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ג'סיקה

החזרת מוצר וקבלת איומים.

ב 30/11/2019 ביצעתי רכישה של מוצר דרך אתר אינטרנט ישראלי בשם www.uggstore.co.il בסכום של 450 ש"ח. האתר היה נראה אמין תחילה ונשלח לי אישור הזמנה למייל עם התוכן הבא: "זמן האספקה בין 15-25 ימי עסקים בדואר רשום אשר שולחים אותו אוטומטית בהמשך לאחר ההזמנה. יש ביטוח מלא להגעה, המגפיים מגיעים עם כל האישורים וסימני המקור". לאחר 24 ימים קיבלתי הודעת אימייל עם מספר המשלוח על מנת להתעדכן בפרטי החבילה שיש להזין באתר משלוחים בסין ובדואר ישראל ולא נראה ולא היה עידכון בססטוס החבילה במשך כל זמן ההמתנה לחבילה. לאחר יותר מחודש של המתנה נכנסתי לאתר ממנו ביצעתי את הרכישה והוא לא עלה לכן התחלתי לחשוד בהונאה ובחרתי ליצור קשר עם חברת האשראי ב 13/1/2020. בנוסף בחרתי לפתוח מה שנקרא "מחלוקת" בחשבון הפייפאל שלי, דרכו התבצע החיוב כדי שיבחנו את הנושא גם כן. חברת האשראי זיכתה אותי בסכום המלא של הרכישה ב 21/1/2020. ב 21/1/2020 בשעה 13:49 קיבלתי מייל מכתובת אימייל שונה מזו שהתכתבתי איתה קודם ועידכנה אותי באישור ההזמנה ופרטי המשלוח, עם התוכן הבא: "ביום שלישי הבא תצא תביעה נגדך על 7000₪ על ההונאה שעשית". לא ייחסתי לכך חשיבות רבה מכיוון שלא קיבלתי את המוצר והיה לי ברור שהתנהלתי באופן תקין אך ההודעה בהחלט הספיקה על מנת לעורר בי חשש. ביום חמישי ה 30/1/2020, קיבלתי הודעה שמחכה לי דבר דואר במינימרקט השכונתי וחשדתי שזה המשלוח עם הנעליים המדוברות. בלי לחשוב יותר מדי אספתי את החבילה עם הנעליים. האריזה הגיעה קרועה, הנעליים לא מתאימות לתיאור המוצר שקיים באתר המכירה ואמנם אכן קיימים סימני מקור אך אין ויכוח כי זהו חיקוי זול. מכיוון שכבר קיבלתי זיכוי מחברת האשראי, המשלוח הגיע באיחור משמעותי, ננעליים אינן תואמות לאלו שחפצתי בהן מהאתר והמוכר איים עליי בתביעה החלטתי שאיני מעוניינת בהן עוד ושברצוני להחזיר למוכר את החבילה. נכנסתי לאתר המכירה על מנת לבדוק את מדיניות ההחזרות של המוכר אך לא קיימת מדיניות החזרות. שלחתי לו מייל שאני מעוניינת להשיב לו את המוצר ושאני מתכוונת לשלוח את החבילה לכתובת שמצויינת על גבי האריזה, בסין. המוכר השיב לי ביום ראשון ה 2/02/2020: "אין אפשרות להחזר, היה משלוח עלות אליך של 30 דולר, את צריכה לשלם את העלות שילוח אליך. הכתבות שעל הקופסא זה לא הכתובת להחזר". בחרתי שלא להגיב להודעה מכיוון שלא ראיתי דרישה לתשלום נוסף על שילוח החבילה בעת הרכישה והבנתי שהוא לא מעוניין שאשיב לו את המוצר למרות שאיני מעוניינת בו. הבוקר, יום רביעי ה 5/02/2020, קיבלתי הודעת אימייל מכתובת אימייל שונה בשם 'evrs law' ובתוכן ההודעה היה: "שלום רב נא לבטל את התביעה בפייפאל כי אספתם את המוצר אם לא תחזירו את הכסף זה יחשב כגניבה ולא מעניין אותנו מה פייפאל יפסקו!! אנו נגיש נגדך תלונה במשטרה ונשלח לכם את הצילום של התלונה. יש לנו את הכתובת שלך ת.ז והכל איתנו כבר" למען האמת, ברור לי שעורך דין לא מתנסח באופן הזה ושזהו ניסיון הרתעה ואיום ובאופן כללי 450 שקל אינם סכום גדול אך אני ללא ספק עובדת קשה עבור הסכום הזה ולא מעוניינת לשלם לנוכל לאחר שהוא מאיים עליי בתביעה, בהגשת תלונה ובכך שמחזיק בפרטיים האישיים שלי כמו ת.ז או כתובת מגורים. אשמח לדעת מה עושים במקרה כזה, האם עליי לבטל את המחלוקת בפייפל ולהחזיר למוכר את סכום הקנייה? האם עליי לפנות למשטרה מחשש לאיומים? האם יש לי עילה לתביעה תחת זכויות הקונה בשל אופן התנהלות המוכר ואי עמידה בתנאים שהציג בעת אישור ההזמנה? והאם אני יכולה לשתף את החוויה הרעה שלי ברכישה באתר מבלי לחשוש לתביעה על הוצאת דיבה ופגיעה בשמו הטוב? כמובן שיש לי תיעוד מסודר של כל ההתכתבויות, אישור תשלום, הודעה על הגעת דבר דואר וכ"ו.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צרכנות