לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שביט

גילום דמי שכירות

שלום רב. עד כה נפסק במסגרת פס"ד מזונות סכום מסויים שמהווה כמחצית מדמי השכירות שלי ושל שלושת ילדיי. כעת חל שינוי - רכשתי את הדירה בה אנו גרים. מה דין התשלום של הגרוש עבור השכירות והאם עליי לפנות שוב לבית המשפט בבקשת דמי שכירות בצורה שונה? תודה על תגובתך בהקדם. (רכשתי את הדירה במזומן).

גיל בר-זהר

היי שביט, להשאיר את המצב על כנו, הכוונה היא להמשיך לגבות דמי מדור. אבל בדיוק לזה התכוונתי כשאמרתי לך שיש לבדוק בצורה פרטנית, כי לא ראיתי את הסכם הגירושין ביניכם. בשביל לתת לך יעוץ כזה אני צריך לעיין בהסכם השכירות.

גיל בר-זהר

כעקרון תשלום המדור מגלם את השתתפות האב בדמי שכירות ו/או משכנתא של ילדיו לפי מפתח של ילד אחד - 30% שני ילדים 40% וכך הלאה. בית המשפט המחוזי פסק כי יש מקום לחייב אב בתשלום דמי מדור גם במקרה ואין תשלום דמי שכירות ודירה נרכשת ללא משכנתא על ידי האם ממקורותיה. במקרה שלך, לא בטוח שעתירה לבית השמפט לחישוב מחדש תועיל, שכן ייתכן שעדיף לך להותיר את המצב על כנו. בכל מקרה, ויש לבדוק בצורה פרטנית מה עדיף לך.

שביט

תודה על תגובתך. אך לא הבנתי דבר מה.... עבורי לא לתבוע שכירות זה לוותר על דמי השכירות. או שמא לדעתך "להשאיר את המצב על כנו" זה להמשיך לגבות דמי שכירות כפי שהיו לפני הרכישה? זו בכל מקרה אינה אפשרות מאחר והאב יודע שרכשתי את הדירה והוא בונה על התחמקות משכירות. מה גם שכתוב בפס"ד תשלום שכירות נגד הצגת חוזה שכירות. ואני גובה רק דרך הוצל"פ ולא אוכל להמשיך להציג חוזה שכירות... כי אין. תודה רבה על הבהרה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני משפחה