לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אברהם

לקיחת ילד בזמן שהות, ללא הסכמת ההורה

שלום, יש לי זמני שהות עם הילדים שכוללים שבתות (כל שבת שניה) וזה כולל לינה וכולל מוצ"ש. במהלך השבת בעקבות "תקרית חינוכית" הילדה התקשרה לאמא שלך וביקשה שתבוא לקחת אותה. כנשאלתי על כך השבתי שאני לא מסכים. בכל זאת האם הגיעה ולקחה את הילדה (לא מנעתי את זה בכח כמובן). האם מותר לאם לנהוג כך?? ומה עלי לעשות ??

עו"ד סיון אלה-לוי

שלום אברהם, לאם אין אפשרות להגיע ולקחת את הילדה בזמני השהות שלה איתך כל עוד אתה אינך מסכים לכך. על האם לגבות אותך, את סמכותך ההורית ואת זמני השהות הנהוגים ולחזק זאת אל מול הילדים, להבדיל מלהחליש זאת כאשר היא בוחרת להגיע ולקחת את הילדה. ממליצה לכם להיעזר בתיאום הורי ולקבוע פגישה אצל מתאם הורי. בברכה, סיון אלה-לוי, עו"ד

אברהם

לא ציינתי שגיל הילדה הוא 9. האם למעשה "מחזירה" לי על זה שהבן הגדול (14), בעקבות קושי גדול מאוד שהיה לו בבית האם, החליט לעבור לגור אצלי.... והיא טוענת שאסור היה לאפשר את זה. העמדה שלי היתה שאני לא יכול לאלץ ילד בן 14 לגור כאן או במקום אחר....יש לו כבר דעות שצריך להתחשב בהן. מה אומר החוק על מצב שכזה? ובנושא הילדה, מתאם הורי זה גם עניין של עלויות, ולא בטוח בכלל שהאם תסכים לכך. האם עלי לפנות כעת למשטרה שיחזירו את הילדה?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני משפחה