מנהלי הפורום
התיישנות חוב - ביטוח לאומי - עזרה!
שלום, השתחררתי מהצבא בינואר 2008, וישר לאחר מכן טסתי לחו"ל למספר חודשים, לא הייתי מודע לכך שנדרש לשלם דמי ביטוח לאומי. בספטמבר האחרון שיניתי את כתובתי במשרד הפנים, ושלשום קיבלתי הודעה שתיק החוב שלי (על סך 1900 ש"ח) עבר לעיר בה אני גר. מעולם לא ידעתי שיש לי חוב אליהם, אך התקשרתי לביטוח הלאומי, והם טוענים שיש לי חוב בין החודשים אפריל עד אוקטובר משנת 2008! בנוסף, הם טוענים ששלחו לי דרישת חוב ביוני האחרון (דרישה שמעולם לא הגיעה אלי) ביקשתי מהנציגה לשלוח לי מחדש את כלל הפרטים וכלל הדרישות מחדש לכתובת החדשה והמעודכנת. תוך כדי תהיתי אם יש התיישנות על הנושא. ואכן, נראה שנכנס לתוקף חוק (תיקון 159 לחוק הביטוח הלאומי) - החל מה-01/01/2015 בו מצוין שיש התיישנות של 7 שנים על חובות. על הביטוח הלאומי לשלוח דרישת חוב, וגם אם נשלחה מוטלת האחריות לפעול לגביה (מה שלא בוצע מן הסתם). אשמח לקבל את עזרתכם בנושא, * האם באמת חלה התיישנות על דרישת החוב? * איך להתקדם בנושא? לחכות למכתבים שביקשתי? ללכת לסניף? כל עזרה תתקבל בהערכה רבה.
אם הם לא יתחילו בהליכי גבייה, אז תהיה התיישנות. כרגע אין התיישנות מאחר ושלחו לך דרישת חוב בזמן.
לפי לשון החוק, עליהם לשלוח דרישות חוב, ואם שלחו להתחיל בפעילות גביה (מה שלא בוצע). לכן איני מבין מדוע אין התיישנות במקרה זה.
הם שלחו דרישת חוב ביוני לכתובת הקודמת שלך לכן מבחינתם זה נקרא שקיבלת על פי החוק הם שולחים לכתובת המעודכנת במשרד הפנים