לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עדי

דמי אבטלה- פיטורים לאחר 12 חודשים קלנדריים, אבל כ-11 חודשי עבודה בפועל

שלום. אני בוגרת תואר. התחלתי לעבוד בתחילת ספטמבר 2017. כנראה רוצים לפטר אותי, ומסתמן שזה יהיה ב2.8.2018. המשמעות היא שלא אשלים 12 חודשי אכשרה מלאים עבור דמי אבטלה (קודם לעבודה זו לא שולם בגיני ביטוח לאומי ממעסיק), אבל כן ישלמו עליי ביטוח לאומי במשך 12 חודשים קלנדריים (פשוט חודש ספטמבר 2017 ואוגוסט 2018 יכללו ימים בודדים בלבד של תשלום דמי ביטוח). שתי שאלות: 1. האם במקרה זה אהיה זכאית לדמי אבטלה? 2. אם יוחלט לפטר אותי במהלך יולי 2018, האם אוכל להשלים את תקופת האכשרה בעבודה זמנית אחרת שהיא לא אקדמאית (היום אני כלכלנית), ואז אם יפטרו אותי ממנה אחרי חודש-חודשיים אהיה זכאית לדמי אבטלה ויתייחסו אליי כאקדמאית (אפילו שיתכן ועבודתי האחרונה תהיה מלצרות או משהו בסגנון לתקופה זמנית וקצרה) תודה רבה מראש על העזרה ויום נעים :)

item.Author מנהל הפורום רונן אבניאל - משרד עורכי דין

איזה מודל, בהחלט כלכלנית... כל עוד יש לך 12 תלושים לא משנה מהיכן ולמה את יכולה להיות זכאית לדמי אבטלה. תשלום דמי ביטוח לאומי רגיל שלא כנגד עבודה אינו נחשב. תוכלי לבדוק באתר הביטוח הלאומי האם ישנם תקופות נוספות הנחשבות לעניין אכשרה (מילואים, פגיעה בעבודה שמירת היריון ועוד)

עדי

תודה רבה! אני רק רוצה לחדד את התשובה שלך- תלוש נחשב כתלוש בספירה גם אם הוא רק על יום עבודה אחד בחודש קלנדרי? (תלוש ספטמבר 2017 מתחיל מאמצע החודש, ויתכן שתלוש אוגוסט יכיל ימים ספורים בלבד עד הפיטורים)

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ביטוח לאומי