לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מיקה תירוש

סבי נפטר כאלמן. היה מקבל קצבת זקנה

הוא נפטר, כאלמן. מקבל קצבאות זקנה ושארים, למרות שהיה נכה, משום מה נחשב לקצבת זקנה ולא נכות. האם לאחר הפטירה מתקבל מענק כלשהו? דבר נוסף, הבטוח לאומי עדין העביר קצבה, נראה שעדיין לא דווח כנפטר, אז הקצבאות נלקחות בחזרה מהחשבון, אוטומטית בחזרה בהתאם למועד הפטירה? ניסינו לדווח אבל אין עדין תעודת פטירה, זה נראית לי בעיה ממש כללית, אז מה קורה לכל הנפטרים והקצבאות? אלה סכומים קטנים, אבל יכול להיות מזה בלאגן טכני, או שמה שהם מעבירים הם לא לקוחים בחזרה?למרות שזה אחרי מועד הפטירה, איפה האחריות של המדינה על דווח בזמן או לחילופין שלא ישגעו את המשפחות בגיוק בשעת האבל יש מספיק צרות גם ככה לאחר הפטירה.

item.Author מנהל הפורום רונן אבניאל - משרד עורכי דין

זכאי קצבת נכות כללית מועברים בגיל הזקנה למחלקת אזרח וותיק, אך קצבאותיהם ממשיכות להשתלם באותו הסכום שהיה כאשר קבלו קצבת נכות. לגבי הדיווח על הפטירה, אם אין בן זוג, יש להמציא לביטוח לאומי צו קיום צוואה או צו ירושה לפי העניין לקבלת מענק הפטירה.

מיקה תירוש

תודה לך על תשובתך, סבי היה אלמן, שסבתי נפטרה קיבלו מענק פטירה, האם עכשיו ינתן מענק פטירה גם כן? כמו כן, מה לגבי התשלומי קצבאות שמועברים גם לאחר מותו לחשבונו, בהעדר דיווח פטירה במשרד הפנים כבר הרבה זמן מבית החולים זה לא התעדכן עדין במשרד הפנים, איך יוחזר הכסף לבטוח לאומי, הם ימשכו את הכסף אוטומטית? מחשבונו? אם נדרש לכך, תודה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ביטוח לאומי