לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אופיר

תשלומי קצבת ילדים מביטוח לאומי

שלום, אני גרוש כשנה וחצי. עם שלושה ילדים קטינים במשמורת משותפת של חצי חצי על שלושתם. עדיין מצוי בהליכים בבית הדין בנושא רכושי וגובה דמי מזונות הילדים. לפני מספר חודשים פנתה גרושתי לביטוח הלאומי באופן חד צדדי והגישה בקשה להעברת תשלומי קצבת הילדים מחשבון משותף שנעשה בו שימוש של שני ההורים להוצאות משותפות עבור הילדים לחשבונה ונענתה בחיוב. הקצבה כיום מועברת אליה באופן מלא. בפנייה שעשיתי לביטוח לאומי נאמר לי שהקצבה תמיד משולמת לאם. גם כאשר הכוונתי אותם לכתוב בחוק "הקצבה משולמת להורה שהילדים נמצאים בהחזקתו על פי פסק הדין." והבהרתי שהילדים בהחזקתי מחצית מהזמן על פי פסק דין ובפועל אף יותר נעניתי בשלילה. אבקש את עזרתך בקבלת הבהרה בנושא. האם קצבת הילדים מיועדת לשימוש האם בלבד? האם הקצבה משולמת לאם כדבר טכני בלבד ואני זכאי למחציתו? תודה

item.Author מנהל הפורום רונן אבניאל - משרד עורכי דין

לפי סעיף 69 א' לחוק הביטוח הלאומי " קצבת ילדים תשולם לאם, אולם אם הילד נמצא עם האב בלבד, והאב זכאי לקצבה, תשולם הקצבה לאב". רק במידה והילדים היו רק בחזקתך, היית זכאי לקבל את קצבת הילדים לחשבונך. יתר העניינים הנוגעים לשאלתך, כדאי להפנותם לפורום העוסק בדיני משפחה.

אופיר

תודה רבה על ההבהרה. רק בכדי שיהיה לי ברור ומתנצל מראש שאני אולי מקשה. אם הילדים שוהים אצל האב 90 אחוזים מהזמן ואצל האם רק עשרה אחוזים וכל זאת על פי פסק דין, על פי חוק ביטוח לאומי האם תקבל את הקצבה באופן בלעדי? זאת אומרת העובדה שהילדים "בהחזקתו" של האב 90 אחוז מהזמן לא נלקחת בחשבון?.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ביטוח לאומי