משפטי– זאפ
משפטיפורומיםתעבורהאי ציות לתמרור עצור

מנהלי הפורום

עו"ד משולם גלעד

עו"ד משולם גלעד

עו"ד גלעד משולם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים, תואר שני במדעי המדינה ותואר ראשון ושני במשפטים, מספק את שירותיו במסגרת משרד המתמחה ומתמקד אך ורק בתחום התעבורה. עו"ד משולם בעל עבר צבאי ותעסוקתי עשיר כאשר שימש בעברו חניך בבית ספר לקציני ים, קצין בשירות קבע בפלוגת גבעתי, מפקד במשטרת ישראל, תובע תעבורה בלשכת ירושלים.

קביעת פגישה
0778054771
חזרה לפורום

אי ציות לתמרור עצור

גדע
גדעון וינשטוק

שלום בצומת עם תמרור עצור התקרבתי אחרי רכב שנסע לפני , האטתי כמעט עד לעצירה וכשהרכב שלפני נסע, גלשתי אחריו, שוטרת עצרה 4 כלי רכב ביחד כולל אותי ורשמה דוח על אי עצירה מוחלטת תוך כדי ציון שאכן ראתה שהאטתי , למיטב זכרוני מותר לגלוש אחרי רכב שלפניך (כמובן כאשר התנאים מאפשרים זאת) אודה לתשובתך , תודה

RE:
עו&
עו"ד תעבורה דודי דויטש

גדעון שלום, תקנה 64(ד) מקימה חובה כפולה לגבי תמרור עצור. 1. חובת עצירה, 2. חובת מתן זכות קדימה. מקום בו סומן קו עצירה- על הנהג לעצור לפניו. בהיעדר קו כאמור, על הנהג לעצור במקום ממנו ניתן לראות את התנועה בדרך החוצה. לאחר העצירה המוחלטת, רשאי הנהג לגלוש לעבר הצומת ולחצות, בכפוף כאמור למתן זכות קדימה לרכב חוצה אחר. לגבי המקרה שלך; בפסיקה נקבע, שעצירה מלאה בצמוד לרכב אחר אשר עצר עצירה מלאה, עשויה במקרים מסוימים להחשב כעצירה מוחלטת לפני קו העצירה. בנסיבות בהן הרכב נעצר בסמיכות סבירה לקו העצירה, הרי שהנהג אינו מחויב לעצור פעם נוספת, וכי בעצירה הראשונית יש כדי לקיים את תכלית העצירה הנדרשת בחוק, ובכך מתמלאת חובת העצירה המלאה. מובן שעדיין יש לקיים את חובת מתן זכות הקדימה כאמור. בהצלחה.