לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דוד פלדמן

וריאציה בהשואת חתימות בחקירת גרפולוגית מומחית בבימ"ש

השבוע היתי עד לחקירת גרפולוגית מומחית בבית המשפט. לתדהמתי ראיתי דבר הזוי. כל שוני בין החתימות הגרפולוגית תרצה שזה בתחום הוריאציה. האם מישהו הגדיר את התחום? הרי אם גרפולוג ירצה להוכיח זיוף הוא יאמר שזה מחוץ לתחום ואם ירצה להוכיח שוויון הוא יאמר שזה בתוך התחום. הזוי לגמרי. מה התשובה?

זמיר סיון - גרפולוג משפטי

דוד שלום, שאלתך מצויינת ואנסה לענות עליה בתשובה קצרה מאחר ומדובר בתחום נרחב למדי, טווח הוריאציה נמדד מתוך דוגמאות כתב היד והחתימות שמובאות אלינו לצורך ביצוע המגדם עבור הפקת חוות הדעת המשפטית, מתוך סח החומר שהובא אלינו וסף הפרמטרים הגרפיים, המוטורים והצורניים של כותב פלוני, אנו מגדירים את הטווח הסביר של כותב זה [זו נקודת הבסיס לטווח הוריאציה]. מנקודה זו יוצאים לצורך ביצוע ההשוואה לחתימה/ות שבמחלוקת, לגבי שאלתך הנוספת, זה נכון גרפולוג צריך לעמוד מאחורי חוות דעתו בבית משפט ולהגן עליה, אך לא די באימרה שזה מחוץ לטווח הואירציה, צריך להראות לבית המשפט ע"פ תיק הבדיקה המצורף לחוות הדעת, את ההוכחה הגרפית שהובילה למסקנה שהאלמנט הגרפי שבנדון מצוי מחוץ לטווח הוריאציה, בין המשפט פחות מתרשם מגרפלוג שרק "אומר", ויותר מתרשם מגרפולוג שגם מפרט ומסביר ומראה את הדמיון או חוסר הדמיון לטווח הוריאציה באופן מוחשי בעת חקירתו. מקווה שעניתי על שאלתך, אך כאמור מדובר בתחום נרחב למדי שיש עוד רבות לכתוב עליו.

דוד

לא קיבלתי תשובה לשאלתי ואסביר מדוע. אתה כותב: טווח הוריאציה נמדד מתוך דוגמאות כתב היד והחתימות שמובאות אלינו לצורך ביצוע המגדם עבור הפקת חוות הדעת המשפטית, מתוך סח החומר שהובא אלינו וסף הפרמטרים הגרפיים, המוטורים והצורניים של כותב פלוני, אנו מגדירים את הטווח הסביר של כותב זה [זו נקודת הבסיס לטווח הוריאציה]. איו הגרפןלוג מכיר את החותם. ואם הוא מזייף חתימה הרי יש הבדל גדול אם הוא בן משפחה או לא. אם הוא בן משפחה ושנים רבות רואה איך ההורה מחזיק את העט ואיך הוא חותם, הרי זיוף חתימת ההורה על ידו כל כך קרובה לאמיתית, שהגרפולוג יטעה אם כל שינוי קטן יכנים לטווח וריאציה אפילו אם הטווח יהיה קטן. יש את כל הסיבות שבמקרה הנ"ל הזיוף יהיה קרוב מאוד לחתימת ההורה. במקרה כזה הגרפולוג יכול בקלות להחליט לכאן או לכאן. ולהסביר את אשר ירצה..

זמיר סיון - גרפולוג משפטי

תחילה חשוב להבדיל בין פרמטרים גרפיים לפרמטרים מוטוריים, פרמטרים גרפיים כביכול ניתנים לנסיון זיוף והם כוללים אלמנטים צורניים שעל ידי הכרות ותרגול ניתן להתחקות אחריהם וכאמור לנסות לזייף, אבל אלמנטים מוטורים בלתי מודעים כמו עוצמת לחץ הכתב בקווים עולים בנטייה שמאלית [לדוגמא] אינם ניתנים לזיוף והם נלקחים בחשבון בתוך טווח הוריאציה, גם ממצאי בדיקת HIT שהינה בדיקה אופטית מיקרוסקופית לאיכות הקו בהגדלה, נכנסת לטווח הוריאציה והיא אינה ניתנת לזיוף או "עיוות", עם זאת אני מרגיש שיש לך קשר ישיר לתיק המשפטי עליו אתה מתכתב איתי ואני מניח שלא קל לך להתבונן בעובדות באופן אובייקטיבי וזה בהחלט ברור, אגב אם בין החתימות שהובאו לגרפולוג לצורך ההשוואה קיימות חתימות שהן גם מזוייפות, כל הבדיקה אינה מדוייקת שכן טווח הוריאציה שגוי, ייתכן שבתיק עליו אתה מדבר גם קיימת ייתכנות שכזו.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום גרפולוגיה משפטית