לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
איילת

תביעה משפטית נגד משרד הבטחון ממלחמת לבנון 2

שלום רב, בני שירת במילואים נחל קרבי במלחמת לבנון ה-2 התלונן למפקד שהוא לא במציאות הרגיש לא טוב , המציאות אחרת , לא בטוח.ציטוט "העמידו אותי בשמירה שאני יכול לקבל כדור בראש מקום חשוך בלי טיפת אור" ביקש מהמפקד שישחרר אותו מהמילואים אך הבטיח כל יום אולי היום אולי מחר עד שסיים את 40 יום שירות מילואים.הסביר שהוא במציאות אחרת התופעות התגלו לאחר השחרור , הגשננו תביעה דרך עו"ד לפני כ 3 שנים. עד היום לא קיבלנו מסמך רשמי המעיד שהגשנו תביע? אושפז כמה פעמיים מאז בבית חולים פסיכאטרי בשיחות עם המפקד הפלוגה והיחידה, הבחינו בשינוי ההתנהגות אך לא עלה על דעתם לפנות אותו לרופא לעזרה. היו לנו המון שיחות איתם. השאלה שלנו האם אנחנו ההורים לא צריכים לקבל כל מסמך ממשרד הבטחון או מס. תיק מאחר שעד היום לא קיבלנו... נודה לך על התשובות ההורים שחייבים ומתמודדים קשה.

עו"ד תמר סיון

איילת שלום, לא סביר שבמשך 3 שנים לא יהיה כל מכתב ממשהב"ט. בד"כ תוך חודש - חודשיים מקבלים מסמך המאשר שהתביעה בבדיקה תוך ציון מספר התיק. המסמך נשלח אל הבן ישירות עם העתק לעוה"ד. בדקי עם בנל ועם עוה"ד, אולי הם קיבלו מכתבים ואת לא יודעת? באפשרות הבן להתקשר למוקד משהב"ט טלפון 03-7776777 ולפי מס' הזהות שלו יבדקו וימסרו לו האם יש תיק, מה מספרו ומה מצב הטיפול. (זה מידע אישי ולכן צריך שהבן עצמו יתקשר).

איילת

עו"ד צדקוני שלום רב, בדקתי עם הבן ולא קיבל תגובה כלשהיא, והעו"ד קבעה פגישה עם משהב"ט לשבוע והבטיחה לי מס. תיק אני מקווה שזה לא מאוחר מדי מאחר שהמקרה אירע במלחמת לבנון ה-2. 8.2006 והתקשרתי כהמלצתך ע"מ לבדוק מה הסטטוס של התיק נשלח מהיחידה אימל ליועץ המשפטי מאחר שבדקו ולא קיים תיק בשמו. ואני ממתינה להתייחסות מהיועץ המשפטי ובינתיים לאחר דין ודברים עם העו"ד והכל תחת לחץ פקססה מסמך המיועד למשהב"ט אגף השיקום מתאריך 5.7.2009 וזה כביכול המסמך הראשוני בו צורף התיק. האם זה הגיוני שמשהב"ט יקבל מסמך כלשהוא ולא יתייחס לבקשה? ולפי טענת העו"ד מס. תז זה מספר התיק אנחנו שוקלים לעבור עו"ד האם זה מומלץ ? ממתינה להתייחסות בתודה תודה על הכל.

עו"ד תמר סיון

איילת שלום כשמוגשת תביעה למשרד הביטחון נפתח תיק תגמולים שמקבל מספר המלווה את התיק בכל שלביו. המספר אינו זהה למספר הזהות. בד"כ כחודש לאחר הפניה הראשונה כבר יש מספר תיק תגמולים. אם במשרד הביטחון לא קיים תיק תגמולים על שמו של הבן, זו בעיה וצריך לבדוק את הענין. אני ממליצה שתפגשו עם עוה"ד, (לא בטלפון), תשאלו את כל השאלות ותתנו לה אפשרות לענות ולהסביר. אם אכן יש תביעה ומדובר באי הבנה, הרי שתוכלו להיות רגועים. אם יסתבר שכלל לא הוגשה תביעה, תצטרכו לשקול את המשך צעדיכם, כולל העברת היצוג לעו"ד אחר.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משרד הבטחון - נכי צה"ל