לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
-

מספר שאלות לגבי מיסוי ברילוקיישן

שלום רב, עברתי בסוף 2016 לצ'כיה ואני מתכוון לפתוח עוסק ולעבוד כאן כעצמאי (בעל אזרחות אירופאית). אני עדיין רשום כתושב ישראל ולא רשום כתושב צ'כיה עדיין. רציתי לשאול מספר שאלות לגבי חוקיות הדברים מבחינת מיסוי: 1. האם ישראלי שגר בחו"ל חייב לפתוח את העסק שלו באותה המדינה או שהוא יכול גם לפתוח במקום זה בישראל? אם הוא יכול לפתוח בישראל - האם עליו לדווח על כך גם לרשויות המקומיות? 2. האם חלה חובת דיווח בישראל על הכנסות לאדם השוהה בארץ פחות מ 30 יום בשנה? האם במצב כזה יראו באדם תושב חוץ לאותה שנה? 3. האם קיימת חובת דיווח הכנסות לישראל לאדם שרשום כתושב וכעוסק במדינה בה קיימת אמנה למניעת כפל מס וביטוח לאומי כמו צ'כיה? אם כן - האם זה אומר שחייבים בעצם לפתוח עוסק בשתי המדינות (ולהחזיק בשתיהן רואה חשבון), או שניתן לדווח לארץ בצורה פשוטה יותר וללא פתיחת עוסק בארץ? 4. האם אי סגירת חשבון בנק ואי ניתוק חברות בעמותה ובקופת חולים בחצי השנה הראשון ימנע מאדם להחשב לתושב חוץ לאותה שנת מס (בטענת מרכז חיים), למרות שהיה בארץ פחות מ 30 יום באותה שנה? 5. האם יש טעם בניתוק תושבות לאדם הנמצא במדינה בה יש אמנה למניעת כפל מס וגם אמנת ביטוח לאומי (מעבר להטבות תושב חוזר)?

אורית פדרליין-דודאי

שלום, משאלותיך נראה כי מדובר במקרה ספציפי שדורש ייעוץ מס. תשובות נכונות ומדויקות תוכל לקבל לאחר התייעצות עם יועץ מס שבקיא במיסוי בינלאומי. בהצלחה!

.

כמובן שמדובר במקה ספציפי, כמו בכל המקרים פה :) אך השאלות הן על רעיונות וחוקים בכלליותם ולכן אשמח מאד אם תוכלו לענות עליהם. תודה רבה!

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום רילוקיישן