משפטי– זאפ
חזרה לפורום

החזר חברת ביטוח

ליר
לירון

שמי לירון אלבז 038041869בתחילת שנת 2009 רכשתי פוליסת ביטוח בחברת שירביט, בעקבות המלצותיה של סוכנת ביטוח שעובדת עם החברה. הרכב אותו ביטחתי בחברה, נגנב לאחר כחודשיים ולכן בתאריך 14 למרץ 2009 ביקשתי לבטל את הפוליס עקב הגניבה. במשך מספר חודשים המתנתי להחזר כספי, ללא כל מענה מצד שירביט ונאמר לי כי עקב החלפת מערכות הנושא מתעכב. רק במהלך חודש אוגוסט 2009, בוצע ע"י חברת שירביט החזר לכרטיס האשראי שלי על סכום של 1060 ₪, לשמחתי הבנתי כי סוכנת הביטוח טיפלה בנושא מול שירביט וראיתי את הנושא כסגור. (מאחר והפוליסה בוטלה בפועל בסוף חודש מאי). אם זאת להפתעתי לאחר מספר ימים פנתה אליי סוכנת הביטוח ואמרה כי שירביט ביצעו טעות בסכום שהוחזר לי וכעט יש לחייב אותי בסכום של 1536 ₪. הסברתי לסוכנת הביטוח כי אני סטודנט ואין באפשרותי לשלם סכום כזה באופן מיידי, בטח שלא מבלי לבצע תכנון מראש וביקשתי ממנה כי אחראי מטעם שירביט יחזור אליי ויסביר את פשר הטעות על מנת שאוכל להגיע איתו להסדר כזה או אחר. בשירביט טענו כי אין הם מוכנים לחזור אליי וביקשו שאתקשר במידה ויש לי שאלות. בפנייתי פניתי לרעיה במחלקת החשבונות ושאלתי לטעות, לאחר כשעה של המתנה על הקו ומעבר מיותר במרכזייה הוסבר לי כי מחלקת חשבונות רק ביצעו את הזיכוי ואין הם יודעים במה מדובר. נאמר לי לפנות לנציגה בשם נדיה, מכוון שהיא זו שביצעה את הטעות. בשיחתי מול נדיה הסברתי לה שוב כי אני סטודנט ואין אני מעוניין לשלם על טעויות החברה, במידה ונעשתה טעות בחברה שיפתרו אותה בחברת שירביט ולא יפילו את הטעויות על הלקוחות, לאחר שיחה קצרה מאוד נדיה אמרה לי "טוב אין בעיה" וניתקה את השיחה ללא כל מענה. התקשרתי שוב ביקשתי לדבר עם אחראי מעל נדיה שיסביר מדוע הנציגה ניתקה את השיחה והאם הנושא יטופל. נאמר לי כי אחראי בשם אילן יחזור אליי בתחילת השבוע על ידי יהודית המרכזנית, (שהייתה לעזרה גדולה בתהליך), ביום ראשון שלאחר מכן יהודית פנתה אליי וביקשה להעביר את אילן האחראי אך לאחר כמה ניסיונות, לא הצליחה יהודית להעביר את האחראי. לאחר מספר ימים שוב התקשרתי והגעתי לנציגה נדיה בשנית, הסברתי לה כי אני עדיין מעוניין לדבר עם אחראי, היא לעומת זאת טענה כי אין החברה חייבת לי הסברים ויחייבו אותי בסכום שננקב מבלי לקבל את אישורי, הסברתי לה כי אין אני יכול לעמוד בסכום שננקב מהיותי סטודנט וכי אני מעוניין לקבל הסברים לנסות להסדיר את הנושא, פנתה הנציגה נדיה לאחראי שלה וזה סרב לקבל את השיחה. נדיה לא הייתה מוכנה למסור את שמו של האחראי ואמרה כי אני יחויב בין אם אסכים לכך ובין אם לא וניתקה את השיחה בשנית. מעבר להתנהלות הלקויה של ההחזר הכספי המענה והשירות שנתקלתי בו שהיא מתחת לכל ביקורת, אומנם הביטוח נעשה דרך סוכנת הביטוח שלי, אבל אני לקוח שירביט, אינני מעוניין לשלם את הסכום שננקב בשום צורה שהיא, אין לי הסכם עם חברת שירביט נכון להיום, הפוליסה שלי בוטלה, והשימוש בכרטיס האשראי שלי נעשה ללא אישורי. פניתי לחברת האשראי והכחשתי את העסקה ואת החיוב העתידי. פניתי לחברת שירביט במספר מכתבים, אימיילים, הודעות לפניות לקוחות אך לא אחד הועיל בטובו לפתור את המקרה או לחזור אליי. ניתוק שיחות ואחראי שאינו מוכן לקבל אחריות, הם לא הנציגים שהייתי מצפה להיתקל בהם בחברה גדולה כמו שירביט המאמינה כי עד 2010 "תגדל למימדים כמו ביטוח ישיר". מכתב תלונה נשלח על ידי לחברת שירביט בכל דרך אפשרית, ניסתי לבצע פניות נשנות וחוזרות בהתאם לכל המידע שהופיע באתר שירביט כ"פניות לקוחות", ואף ביקשתי לכתב את מנהלי החברה מר חגי שפירא ויו"ר מר ראובני שרוני, כמו כן הפניה אישית ליואל הרצל אחראי פניות לקוחות, אך ללא כל מענה או התייחסות מצד חברת שירביט עד לכתב התביעה.