• 15 בספטמבר 2013

    שאלה אתית

    האם עורך דין שמטפל בתיק שלי זמן רב יכול להציב בפניי תנאי חדש שאומר: החל מהיום אני לא מדבר עם לקוחות בטלפון אלא תפנה אליי רק במייל
    האם זה תקין?
    כמו כן כאשר אני מתקשר למשרד הפקידה מפנה אותי למתמחה שתדבר איתי בטלפון ומציינת :"אני רואה במחשב ש..(המתמחה) מטפלת לך בתיק ואכן אני מגיע רק אליה.כאילו שמו מחסום בפניי .
    אני מוטרף מההתנהלות הזו ולא יודע איך לפעול.

    15 בספטמבר 2013
  • מנהל הפורום עו"ד אריאל פרויליך 15 בספטמבר 2013

    שאלה אתית

    ארחיב במענה כי מדובר בבעייה עקרונית. קודם כל אין כלל אתיקה מפורש העוסק באופן המענה של עורך הדין . הדברים צריכים להתנהל בסבירות. הבעייה מתעוררת בעיקר במקרים בהם הייצוג הוא באחוזים מהתוצאה הסופית (כמו בתביעות נזיקין) ולא בתיגמול לפי שעות עבודה כולל זמני שיחות טלפון כנהוג בתחומי המשפט האזרחיים. במקרים מעין אלו, כאשר הלקוח אינו משלם עבור זמנו של עורך הדין תשלום ישיר, הוא חפשי להתקשר ולבקש אינפורמציה כל יום, או בתדירות גבוהה ביותר. שיחות אלו עשויות לגזול זמן רב ביותר ובעצם מלבד העברת אינפורמציה ללקוח אין בהן כדי לקדם את העניין. אם האינפורמציה העובדתית יכולה להינתן על ידי פקידה או מתמחה , אין שום סיבה לבקש שוב ושוב את עורך הדין. לעומת זאת, אם מדובר בלקוח ענייני , המתקשר בתדירות סבירה ומקובלת בתיקי נזיקין, (נניח פעם בחודש ושכן אין צורך ביותר) ומעוניין לקבל הסבר או מידע מעורך הדין אישית, או להעביר לו אינפורמציה חדשה וחשובה,אין שום סיבה למנוע ממנו לשוחח עם עורך הדין. אם עורך הדין מסרב, כשיטה, לדבר עם לקוחו ומונע מהלקוח כל גישה טלפונית אליו משך תקופה ממושכת,הדבר אכן עשוי להוות הפרת הסכם וסיבה לשחרור מייצוג.

    15 בספטמבר 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?