לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אליאס

אשם תורם

שלום קבע השופט בהצעה שלו שיש להטיל עלי 15 אשם תורם .תיאור התאונה ( בן אדם מנוסה 15 שנה בעבודה שלו עלה על סולם לעמוד ,והעמוד התרסק ונפל לא הסולם אלא כל העמוד ואני נפלתי . זה הצעת השופט שיש להטיל עלי 15 אשם תורם ואני מרגיש שאני קורבן להחלטה מה אתה אומר לגבי זה האם זה מאוזן ומה נתן לעשות האם אני באמת אשם ?

item.Author מנהל הפורום עו"ד אריאל פרויליך

ייתכן ואין אשם תורם. אולם אם אתה זה שהשענת את הסולם על אותו עמוד והעמוד נפל או קרס עקב משקל או עומס מוגברים, ייתכן והיית אמור לבדוק את היציבות הכללית של כל העמוד והסולם לפני עלייתך לשם. בית המשפט לא קבע שאתה אשם. להפך. הוא קבע שמרבית האשמה (85%) היא על המעביד. הוא רק קבע שחלק מסויים, קטן, של 15% מהאשמה מוטל עליך, וזאת בעיקר בגלל שאתה עובד ותיק ומנוסה שאמור לבדוק את סביבת העבודה לפני העלייה על הסולם.

אליאס

העמוד נבדק ידני שהוא יציב ולא על יד מכונה שאומרת שבוא יציב 100 אחוז לא נתן לעשות מעבר לבדיקה ידנית האם אתה חושב שאין אשם תורם ולא להסכים להצעת השופט ??

item.Author מנהל הפורום עו"ד אריאל פרויליך

איני מכיר את נסיבות המקרה לכן לא אוכל לתת ייעוץ רציני במסגרת כזאת. אני רק רוצה להבהיר שהצעת פשרה אינה פסק דין . זו הצעה בלבד לפני שמיעת הראיות. במשפט עצמו יש לתובע סיכונים רבים שלא באים לביטוי בהצעות פשרה. כך למשל צריך להוכיח במקביל את רשלנות המעביד ונטל זה הוא עליך. אם אותו עמוד נראה יציב ואתה בדקת אותו ולא נראתה בעייה אז ייתכן מצב שגם למעביד אין אחריות, כי גם הוא בדיוק כמוך לא יכל לדעת שקיים סיכון, ובמקרה כזה אין בכלל פיצוי. בפסק הדין להבדיל מהצעת פשרה השופט חייב לנמק מדוע המעביד התרשל. אם אין נימוק כזה אין אחריות ואין פיצוי. לכן בהרבה מקרים הצעות פשרה שמטילות על התובע רשלנות תורמת נמוכה הן דווקא הצעות מיטיבות עם העובד מתוך רצון לתת לו פיצוי ולקבל את הסכמת הצד השני בנסיון להימנע משמיעת המשפט. לכן אני מציע לך להקשיב לדעתו של עורך הדין שלך שכנראה יש לו נסיון בתחום הנזיקין והכי חשוב שהוא מכיר את עובדות המקרה שלך לבוריין.

אליאס

תורה רבה על התגובה . אבל אני יכול לטעון שהמעבד יכול להשתמש במנוף במקום עלייה ידנית על עמוד שהיא מסוכנת . לגבי אם העמוד יציב ולא נתן לבדוק אותו האם זה עוזר לנתבעת ???? למה יש ביטוח אז

item.Author מנהל הפורום עו"ד אריאל פרויליך

ניתן לטעון הכל. השאלה מה ייפסק בסוף. הביטוח הוא ביטוח חבות מעבידים. כלומר זה ביטוח שבא לבטח את אחריות המעביד כלפי העובדים שלו. רק אם המעביד התרשל הביטוח משלם במקומו. אם המעביד לא התרשל גם הביטוח לא משלם.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום נזיקין ותאונות