לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יגאל

088676660

שבוע טוב. אשמח לקבל התייחסותך, במידת היכולת, בעניין הבא: תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה - הוכרה על ידי מלל ונקבעו 19% נכות בגין רכיב אורטופדי ורכיב של פיברומיאלגיה (10 אורטופדי ו-10 פיברו'). הוגשה תביעה נגד המבטחת של הרכב, והיא ביקשה לסתור את קביעת המלל רק לגבי הפיברומיאלגיה מהסיבה שבפני הועדה לא עמדו מלוא תיקיה הרפואיים של התובעת. בי"מ קיבל את הבקשה ומונה מומחה רפואי. המומחה הרפואי קבע כי לתובעת יש היסטוריה של פיברומאילגיה אם כי מחלה זו, המאופיינת כמחלה "גלית", לא הותירה נכות עובר לתאונה, שכן לתובעת היו כמה שנים של שקט מבחינת הפיברומיאלגיה ואילו קרות התאונה עוררה שוב את המחלה וגרמה לנכות של 10% ועוד המומחה ציין כי להערכתו עד סוף המשפט נכותה תהיה 0% (יובהר כי התאונה אירעה לפני 4 שנים, לכן זה מוזר לקבוע שעכשיו יש לה נכות, כלומר כבר 4 שנים יש נכות, אבל עם תום ההליכים לא תיוותר נכות). השאלה שלי - 1. האם אני יכול להתנגד לחוות הדעת ככל שהיא מתייחסת לנכות, ואפשר שבית משפט יתייחס לחוות דעת רק לעניין אם היה עבר רפואי בתחום הפיברו? כי למעשה הסיבה היחידה שמינו מומחה מטעם בי"מ זה כי נראה היה שמלל לא עיין בכל התיקים הרפואיים והיה חשש שלגברת היתה היסטוריה בתחום הזה. ולמעשה, ברגע שהמומחה קבע שהיה לה "שקט" של כמה שנים, אזי שאין משמעות להיסטוריה הרפואית שלכאורה מלל לא בדק. 2. כמקובל, לאחר קבלת חוו"ד על הצדדים להגיש תחשיב נזק מטעמם. מה קורה כאשר חולקים על חוות הדעת? רוצים לשאלות שאלות הבהרה או לחקור את המומחה. האם יש להמתין עם הגשת התחשיב? תודה מראש!

item.Author מנהל הפורום עו"ד אריאל פרויליך

ראשית חוות הדעת בהחלט מצדיקה משלוח שאלות הבהרה. ברור שעד מתן התשובות לא ניתן להגיש תחשיב נזק. בכל מקרה ההנחה היא שהמומחה ידע לתרץ את חוות דעתו התמוהה בתשובותיו ועוד עשוי להרע את מצבך בטענה שהנכות הזמנית יכולה להסתיים גם לפני המועד שנקצב. בכל מקרה שים לב שהפסיקה בראיות לסתור אינה פוסלת את קביעת הביטוח הלאומי ועדיין יש לה משקל במכלול הקביעות הרפואיות (איני זוכר כרגע את מראה המקום של פסק הדין שקבע כך אבל זו הפסיקה). הרבה תלוי בכמות התיעוד הרפואי הטיפולי הקיים כיום בנוגע לפיברו. אם יש טיפולים תלונות טיפול תרופתי ודינמיקה אולי כדאי לחקור את המומחה ולאמתו עם העובדות. אם אין תיעוד כזה חקירתו תחזק את חוות דעתו. השיקולים צריכים להיות פרגמטיים לפי התיעוד הרפואי הקיים בתיק.

יגאל

שם תוכן הודעה: תודה רבה על המענה. האם יש לך קצה חוט לגבי הפסיקה המצויינת שהזכרת, לפיה כשמדובר בראיה לסתור, עדיין יש משקל לקביעת המלל אני ממש אודה לקצה חוט באשר לפסיקה

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום נזיקין ותאונות