לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גדי

פיצויים על תאונת דרכים+עבודה

בתביעה לביטוח לאומי נפסקה שם נכות עבודה של 12% אך הם לא משלמים את מענק כי לטענתם הוגשה באיחור וכל המענק שהיה צריך להיות משלולם התקזז עם האיחור וזאת לפי סעיף 296ב' בחוק. 1)האם יש סיכוי לערעור על זה (הנכויות התגבשו במשך השנים)? הוגשה גם תביעה לביטוח החובה, שם עדיין אין התיישנות. 2)האם מהסכום שיוסכם עליו לפיצוי בפשרה, יהיה לאחר מכן הפחתה של המענק שיכולתי לקבל מהביטוח לאומי ולא קיבלתי? או לא, כי בפועל לא קיבלתי כסף מהביטוח לאומי?

item.Author מנהל הפורום עו"ד אריאל פרויליך

1. רק אם יש טעות במיניין המועדים יש טעם לערעור. אם אין טעות אין כל סיכוי לערעור כי זה החוק ולערכאת ערעור אין סמכות להתערב. 2. יש להניח שחברת הביטוח תטען ל"לניכוי רעיוני" (זה השם המשפטי של הפחתת גמלאות ביטוח לאומי שיכולת לקבל ולא קיבלת בגלל אחור). כלומר הפחתת מענק נכות תיאורטי מהפיצויים. 3. טענת הניכוי הרעיוני לא נטענת לאחר הפשרה אלא לפני הפשרה. לאחר שכבר התפשרתם הכל נגמר ואין יותר הפחתות .

גדי

תודה על תשובתך, אנחנו נמצאים במצב של משא ומתן על פשרה לפני הדיון המשפטי, והוצא על ידם סכום שהוא גם נמוך ממה שהיו אמורים המלל לשלם, ולא דובר או הוזכר על קיזוז. היה ונחתום, זה אומר שזה סגור וזה הסכום שאקבל לידי ולא יהיה טריק שלאחר מכן יגידו עכשיו מקזזים ולא נשאר לך כלום?

item.Author מנהל הפורום עו"ד אריאל פרויליך

אחרי חתימה על הסכם פשרה אין יותר "טריקים" ואין קיזוזים. הסכום הנקוב בהסכם הוא הסכום שאותו חברת הביטוח תשלם.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום נזיקין ותאונות