• 4 ביוני 2012

    אחריות בנזק ביחסי קבלן-קבלן משנה

    שלום.
    לפני כמה חודשים, ביצעתי עבודה על תקן קבלן חשמל משנה, העבודה אושרה על-ידי נציג מטעם חברת הקבלנות הראשית. ולאחר שדרשתי את החשבון הדרוש נוכחתי לגלות כי הקבלן הראשי קיזז את החשבון בטענה שהעבודה בוצעה לא כראוי על אף שאושרה על-ידי נציגו. שאלתי היא האם יש לי אחריות בעניין ואם כן מה גודלה. ושנית, האם חוסר הפנייה שלהם אלי בכדי לתקן את ה"ריגקטים"(שצצו לטענתם) עומדת לזכותי?

    או באופן ברור יותר:
    השאלה היא אם אני קבלן משנה שביצעתי עבודה מסויימת, ולאחר שביצעתי אותה קיבלתי אישור מנציג שהקבלן הראשי שלח שהעבודה מאושרת(כלומר מבחינתי סיימתי את העבודה).
    ואז מגיע מזמין העבודה ודורש לשנות משהו באופן שבוצעה העבודה, שהתיקון עצמו התבצע על ידי הקבלן הראשי(כלומר הוא סידר משהו שהוא בעצם אישר). מי צריך לשאת בנטל הוצאות ה"סידור".
    תודה רבה על צומת הלב הנושא חשוב כי מחר יש דיון

    4 ביוני 2012
  • מנהל הפורום עו"ד אריאל פרויליך 4 ביוני 2012

    אחריות בנזק ביחסי קבלן-קבלן משנה

    זו שאלה מתחום דיני החוזים ולא הנזיקין. השאלה היא איזה חוזים נחתמו לביצוע העבודה, ומה פירוש המונח "עבודה מאושרת". מי הזמין אצלך את העבודה? מי הוא "מזמין העבודה" מה "סודר"? עם כל רצוני לעזור איני יכול לתת מענה כי השאלה לא ממוקדת וכפי שנשאלה גם אינה בתחום הנזיקין.

    4 ביוני 2012
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?