לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מיקי

חלוקת רכוש בין בני זוג

שלום ברצוני לדעת האם בעת חלוקת רכוש בין הצדדים לעליית שווי עסק (מניות של עסק) -ששייך לאחד מבני הזוג עוד מלפני יש משמעות בעת החלוקה וזכויות לצד שאינו בעחי העסק ואם כן מה החוק מגדיר במצב כזה? ושנית האם על הרווח שנצבר בשנות הנישואים מפקדונות וחסכונות כספיים ששייכים לאחמד מבני הזוג נחשבים ברי חלוקה בית גירושים? כלומר אם לאחד הצדדים היה כסף מלפני הנישואים האם הריבית שהכסף צבר בשנות הנישואים שייכים בחציים לבן זוגו? תודה

עורך דין יעקב בלס

שלום. על פי חוק ריבית שניתנת על כסף שנצבר לפני הנישואין לא מתחלק בין הצדדים. אם מדובר בעסק שגדל מבחינת שווי במהלך הנישואין אז אקטואר יכול לבדוק את שווי העלייה הזו ולקבוע מה שווי מלצית מהסכום המגיע לצד שכנגד, בכל שאלה הינך מוזמן לפנות למשרדינו ונשמח לעזור.

מיקי

תודה על התשובה, אם הכסף שהיה מלפני הנישואים אינו מוחזק בחשבון פרטי אלה בחשבון בנק של חברת אחזקות (חברה בעמ לכל דבר שהיא בעלים של כל שאר החברות הבת דרכם עסקי אותו אדם מתנהלים) האם גם אז הריבית על הכסף שיושב בחשבון החברה שייך רק לאדם שלו ההון שייך טרם הנישואים?

עורך דין יעקב בלס

שלום.אם הכסף מוחזק שלא בחשבון משותף המנוהל על שם בני הזוג אז הוא לא אמור להתחלק אם הוא נצבר לפני הנישואין גם אם הרכב מצוי בחשבון המנוהל על שם החברה ובתנאי שמיתן יהיה להוכיח שמדובר בכסף שנצבר לפני הנישואין.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום גירושין