לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רון

אבא נשלח לשבוע בחו"ל מהעבודה ולכן בשבוע הזה לא יוכל לעמוד בהסדרי הראיה, האם אם הילד יכולה לדרוש כסף על זה שהילד נשאר אצלה? במקומה אפשר להעסיק מטפלת?

שלום,אני גרוש כבר שנתיים, יש לי ולגרושתי הסכם ובו מעוגנים הסדרי הראיה. אני פוגש את בני פעם בשבוע (והוא נשאר לישון אצלי) וכל סופ"ש שני(הוא נשאר אצלי במהלך הסופ"ש). מידיי פעם אני נשלח ע"י העבודה לחו"ל. גרושתי דורשת תשלום עבור זה שהילד נשאר אצלה בימים שהוא היה אמור להיות אצלי. אני לא מעוניין לשלם לה, האם אני יכול להעסיק מטפלת ופשוט לשלם לה את הכסף שצריך עבור הזמן שאני לא יכול להקדיש לילד (כי אני בחו"ל)? איזה פרטים חובה עליי לספק לאשתי אודות המטפלת חוץ משם ותעודת זהות (למשל)? האם היא חייבת להכיר אותה ולאשר אותה? תודה.

עו"ד גיל בר-זהר

היי רון. אני מבין את התחושות שלך. היות ומדובר בילד קטין, זכותה של גרושתך לדעת מי אמור לטפל בילד והיא יכולה להתנגד מנימוקים ענייניים בלבד.

עו"ד גיל בר-זהר

רון שלום רב, הסדרי ראיה אמורים להיות הסדרי ראיה של ההורים ולא של מטפלות. בלי קשר אני חושב שזהו דבר לא נכון עבור הילד. בכל מקרה לאם זכות לדעת עם מי שוהה בנה הקטין ומי מטפל בו, במיוחד נוכח האירועים האחרונים במדינה.

רון

תודה רבה על המענה המהיר, אמה של בת זוגתי היא מטפלת, הייתי מעוניין שהיא תיקח את הילד מהגן ותחזיר אותו לגן למחורת - בה אני בוטח. אתה צודק בזה שהסדרי הראיה אמורים להיות של ההורים ולא של מטפלות אבל אני לא מוכן לשלם לגרושתי כסף על הזמן שאני לא יכול להיות עם הילד - אני משלם לה מידיי חודש סכום מזונות די גבוה. הייתי רוצה שהילד ישאר עם אמא שלו אבל לא בתשלום. אם זה בתשלום אז עדיף פעם בשלושה חודשים כשדבר כזה קורה - לשלם למטפלת. שאלתי היא: האם אני צריך להסכים למה שגרושתי תדרוש? למשל מפגש עם המטפלת, פרטים אודותיה, המלצות וכ'ו...?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום גירושין