לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ג.ג.

חישוב מזונות במשמורת משותפת לנער מעל גיל 15

שלום רב, אנו מתגרשים, החלטנו לגשת ברוח טובה להסכם בגישור, והחלטנו על הורות משותפת, כאשר הילד כבר מעל גיל 15. מצאתי וקראתי באינטרנט הרבה מאוד איזכורים לגבי סוגיית המזונות והמדור בהורות משותפת, וכן לגבי מזונות מעל גיל 15 (מדין צדקה בלבד), אבל לא מצאתי אפילו הסבר אחד שייתן לי כיוון ברור לגבי השילוב של כל הסיטואציה. שנינו מתגוררים בדירות שכורות, נפרדות. אני, כמובן, אעשה הכל כדי שלא יחסר לילדי כלום, לא בביתי ולא בביתה של גרושתי, אבל בכל זאת אנחנו לא עשירים, וההוצאות של שנינו כעת רק יגדלו, ואני רוצה להימנע מלהעביר לידי גרושתי כספים "מיותרים" עבור דברים שגם ככה אני אמור לממן ישירות בחצי מהזמן שהילד אצלי, ולכן רציתי לשאול מהו אופן התחשיב הנכון, ומהו המינימום הנדרש ממני בחוק במצב הנתון (שמכאן אני אוכל רק לתת יותר, בהתאם ליכולתי). עדיין לא ממש חישבתי את כל הצרכים של הילד, אבל אני מניח שאפשר לקבוע כרגע איזו הערכה גסה לצורך העניין, כמו כן אני מניח שנדרשים נתונים פיננסיים (לצורך הערכה של יכולת עבור "דין צדקה"), אז ככה: אני משתכר כ- 11,000 ₪, ואשתי משתכרת כ- 4000 ₪ מעבודה + כ-2600 ₪ קצבת נכות + תוספת לקצבה של כ-600 ₪ עבור תלויים (הילד) - הבנתי שגם זה אמור להתקזז בסוף באיזה שהוא אופן ממה שאני צריך להעביר, כי זה למעשה כביכול "מצמצם" את יתרת הצרכים של הילד... אשמח אם תוכן לתת לי את הכיוון החוקי / את "הנוסחה" הנהוגה בהתאם למצב הספציפי, על מנת שאוכל להיערך למשא ומתן שמחכה לי בעוד כמה ימים. תודה רבה!

עורך דין יעקב בלס

שלום. במצב דברים שתארת הנוסחה היא :מזונות מינימאליים של 1250 שח לחודש וכן בנוסף שיעור של 33% מגובה דמי שכירות סביר וכן בנוסף מחצית הוצאות חינוך. יחד עם זאת אם הקטין מקבל קצבת נכות של 2600 שח לחודש ובנוסף 600 שח לחודש תוספת לקיצבה אז סביר להנייח שסכום של 3200 שח לחודש מספיקים לכיסוי מלוא צרכיו של הקטין וזאת במיוחד לאור העובדה שהמשמורת תהא משמורת משותפת אז יתכן מאוד שבית המשפט בנסיבות הנל לא יפסוק דמי מזונות. 

ג.ג.

תודה רבה על התשובה המהירה! זה בערך מה שהערכתי, אבל היה חשוב לי לקבל דעה ברורה ומוסמכת כדי לדעת מאיזה אזור בערך עלי להתחיל להתפשר (כאמור, אנחנו מנסים לסגור בהסכמה/בגישור, ואני מקווה שלא נצטרך להגיע בכלל לדיונים בבית משפט). שוב, תודה רבה ויישר כח.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום גירושין