לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גלעד

תשלום על ידי מעסיק בימי מחלה ותשלום ע״י חברת הביטוח בגין אובדן כושר עבודה

הנני שוהה בימי מחלה תקופה ממושכת ומקבל שכר חלקי מהמעסיק. במקביל הנני מקבל תשלום מחברת הביטוח בגין אה״ע. האם המעסיק רשאי לדרוש ממני החזר של הכספים ששולמו לי על ידי חברת הביטוח? יצויין כי בשל העובדה שהנני מקבל שכר חלקי מהמעסיק אינני מקבל את הקצבה שאני זכאי לה מהמל״ל

item.Author מנהל הפורום עו"ד אלחדיף רן

לא ! המעסיק אינו זכאי לקבל את התשלומים של פוליסת אכ"ע שלך. בדגש על כך שמדובר בפוליסה שלך ותגמולי הביטוח הם שלך ושלך בלבד ללא קשר מי משלם את הפרמיה עבור הביטוח ומי "הבעלים" של הפוליסה בחב' הביטוח. במקרים מסויימים כאשר קיים מזיק (לדוגמא- מבטח כאשר יש מולו עילה נזיקית) והמעסיק משלם לך כספים ע"ח ימי מחלה, למעסיק יש זכות עצמאית לתבוע את התגמול שהוא משלם לך ישירות מהמזיק- מחב' הביטוח. אך מדובר בתביעה עצמאית שלו כנגד המזיק.

גלעד

תודה רבה על המענה המהיר. והאם כל זמן שאני בימי מחלה המעסיק חייב לשלם לי את השכר החלקי על אף שהנני מקבל אובדן כושר עבודה? יצויין כי במקום עבודתי ניתן לצבור ימי מחלה. תודה רבה!

item.Author מנהל הפורום עו"ד אלחדיף רן

היי גלעד, השאלות שלך מאוד ממוקדות ויש הרבה נתונים שצריך לדעת ע"מ לענות בצורה מושכלת. אתה מוזמן ליצור קשר טלפוני ואשיב לך באופן פרטני. 03-7549966.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אובדן כושר עבודה