לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יבגניה

זה תקין שלפני ניתוח מגיע רופא בכיר עם הצוות המנתח מציג את עצמו שהוא מבצע את הניתוח אך בפועל המנתח מישהו אחר?וחתימת הסכמה לניתוח לאחר קבלת מוררפיום

נותחתי לפני כ11 חודשים בקרסול ,הגיע צוות רפואי ורופא מנתח בכיר,שהציג את עצמו כרופא המנתח שלי,אך בפועל ניתח אותי מישהו אחר,בנוסף,החתימו אותי על הסכמתי לניתוח לאחר שהזריקו לי מורפיום,עיינתי בתיק הרפואי ורשום "האם הצוות המנתח הציג את עצמו לפמי הניתוח?" מסומן שכן,למרות שזה לא מדוייק, בנוסף במשך חצי שעה טענו שהשבר בעמדה אנטומית ושהכל תקין ונהדר עד שלא ניגשתי לרופא חיצוני ששלח אותי לסיטי והתגלו הרבה בעיות כי הניתוח לא היה הכי תקין,כמובן בביקורת בבית חולים בו נותחתי אחרי שהעזיתי סיטי כבר לא נרשם שהשבר בעמדה אנטומית,בנוסף הייתי הרבה פעמים במיון לאחר הניתוח אף אחד לא רמז אפילו שהעמדה של הרגל אחרי הניתוח לא הכי תקינה ואף אחד אפילו לא טרח להגיד משהו אחר חוץ משהכל מצויין,בפועל יש לי כרגע הרבה בעיות עם הרגל ואני מועמדת לניתוח נוסף אך לצערי יש דברים שכבר לא ניתן לתקן אחרי שעבר כלכך הרבה זמן רק ל"עזור" טיפה להוריד כאב,משהו שאפשר היה למנוע בהתחלה כשהניתוח עוד היה טרי. כל מה שרשמתי זה עוד בקצרה...האם יש פה מצב לרשלנות רפואית?

יאיר סקלסקי, עו"ד

שלום רב, לכתחילה לבית חולים ציבורי אין חובה להתחייב על מנתח מסויים. עם זאת לא תקין שמנתח פלוני מציג את עצמו ובפועל הניתוח מבוצע על ידי גורם אחר.לגבי השאלה האם ניתן להחתים חולה על טופס הסכמה אחרי זריקת מורפיום, התשובה היפא פשוט לא. לגבי תוצאות הניתוח, יש לבדוק מה נעשה בו שיכול היה להתבצע אחרת ולשקול הגשת תביעה ברשלנות רפואית.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום רשלנות רפואית