לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אבי שאלה

החלפת תרופה בתרופה שגרמה לנזק ונכות

הקופה החליפה תרופה בעלת השפעה משמעותית על המערכות בגוף, יקרה, אבל הוגדרה כזהה לחלוטין במינון ובאופי הפעולה שלה למטופל. מבינת ההגדרות מינון וכל מה שכתוב בקופסא. אבל מסתבר שהפעולה שלה שונה ומוגברת בפועל וזאת הוכח מדעית. כך שלמעשה נוצרה הטעיה לגבי המטופל, שניזוק מהשינוי בשימוש בה עד כדי ארוע שגרם לנכות. ניתן להראות קשר סיבתי ישיר. שאלתי מי באחראי המרכזי, הקופה שהחליפה את התרופות, ולא הציעה אפשרות לבחור בינהן. החברה שמיצרת את התרופה וכותבת על הקופסא מידע זהה לישנה יותר.בלי שום הערות אזהרה על ההבדל. אולי זו לא חובתה. או הרופא המטפל עצמו, שלדעתי בעצמו לא לגמרי מבין עד הסוף את ההבדלים בינהם והשפעותים מה גם שזו תרופה חדשה בשוק. ואומר שזה עניין של הקופה ולא שלו. הוא נתן את החלופית שיש בקופה.

יאיר סקלסקי, עו"ד

תשובה מדויקת דורשת בירור עובדתי מדויק. אם אכן ישנו שוני שניתן להוכיחו מדעית בין שתי התרופות, הרי שבאופן גס, מי שאחראי הוא מי שידע מכך ואישר/אפשר את השימוש בתרופה לחולה המסויים. אם זו חברת התרופות, קופת החולים או אפילו הרופא המטפל במידה ואכן היה מודע או צריך היה לדעת שקיים שוני.

אבי שאלה

אם כמה גורמים אחראים, הקופה שהחליפה את התרופה תגיד זו החברה אשמה, הרופא שאישר יאמר זה החברה שמיצרת או מי שאישר בקופה ולא עדכן, הרי זה אותו מינון, והחברה תגיד הרופא והקופה היו צריכים לידע את החולה. את מי תובעים? את כולם יחד? תודה

יאיר סקלסקי, עו"ד

אכן במצב כזה תובעים את כולם. טענות סותרות בין בעלי דין מסייעות בד"כ לתביעה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום רשלנות רפואית