לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דורין מנדלבאום

פתיחת חשבון בנק בחו"ל כשהחשבון בארץ מוגבל בגלל שעבוד לערבות

יש לי חבר עם חשבון מוגבל בגלל הסתבכות בת 15 שנים עם ערבות שנתן לחבר שברח מהארץ ולכן חשבונו בבנק לא יכול לקחת הלוואות. הוא כרגע נכנס לחובות וצריך במיידי להשיג הלוואה, הוא פנה להוצאה לפועל בבקשה לשחרר את תיק הערבות שלו והציעו לו שחרור מיידי אם ישלם עכשיו בבת אחת 50 אלף ש"ח שכמובן אין לו. תהיתי אם יתכן והוא יכול לפתוח חשבון בנק בחו"ל שבו יוכל לקחת הלוואה (ולו רק של 50 אלף ש"ח כדי לשחרר את חוסר היכולת שלו לקחת הלוואות בבנק בארץ) למרות שחשבון הבנק שלו בישראל מוגבל בלקיחת הלוואות? אם זה אפשרי, האם מומלץ במדינה מסויימת שבה ההליך יהיה זריז במיוחד? (כי זה ממש דחוף)

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

שלום דורין מהנתונים שנתת קשה להבין האם החשבון מוגבל עקב משיכת שיקים ללא כיסוי או שהבנק אינו מוכן לתת הלוואה בגלל שהוטל עליו עיקול. על כל פנים, בשני המקרים הסיבה המשפטית לחוסר האפשרות לקבל הלוואה מוגבלת לארץ ואינה חלה בחו"ל. כמובן שכדי לקבל הלוואה מבנק בחו"ל החבר שלך יצטרך לתת בטחונות. איני יכול להמליץ על מדינה מסוימת לפתוח בה חשבון. צריך להביא בחשבון כי במרבית המדינות הבנקים בודקים היטב לפני פתיחת חשבון בכלל, ולתושב זר בפרט, כדי להימנע מלעבור על ההוראות האוסרות הלבנת הון.

דורין

אני לא יודעת מה בדיוק גרם לחשבון להיות מוגבל מעבר לעובדה שאת סכום הערבות שהוא חתם עליו לפני שנים, הוא כנראה לא יכל לעמוד בו. הבנתי שזו בעיה מול הוצאה לפועל, אז יתכן שזה יותר קשור לעיקול מאשר לצ'קים ללא כיסוי. יש ברשותו אולפן הקלטות/חדר חזרות עם ציוד יקר, האם זה עשוי להיחשב מספק עבור בטחונות לבנק בחו"ל? תודה על התשובה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

בדרך כלל בנק בחו"ל לא יקבל ציוד שנמצא בארץ כבטחון (משום שיהיה לו מאוד מסובך לממש אותו). כדאי לנסות לקבל הלוואה מבנק בארץ כנגד שעבוד הציוד, תוך הצגת מסמך (אם אפשר) שתשלום 50,000 ₪ יסגור את תיק ההוצל"פ. בעקרון, אם אפשר להוכיח שתשלום 50,000 ₪ יסגור את התיק ויבטל את העיקול יש סיכוי למצוא מלווה שיעביר את ההלוואה ישירות לסגירת התיק. האם הוא ניסה עם הבנק בו מתנהל חשבונו? אם בנק זה לא מסכים, הייתי בודק בבנקים אחרים

ליאור

כאחד שמכיר ואף פותח חשבונות בנק בחו"ל, תוכל לפתוח חשבון בנק בחו"ל בתמורה להפקדת כסף בחשבון (בחו"ל) אך לא תוכל לקבל אשראי. הבנקים בחו"ל מעניקים אשראי עפ"י קרדיט (וותק+אמינות לגבי החזרי כספים קודמים) וזה דבר שלוקח זמן לבנות. בטחונות אלו "נכסים" שהבנק יכול לממש באופן מיידי ללא מאמץ. מקווה שעניתי

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משפט בינלאומי