• 24 בספטמבר 2016

    תביעת אתר תיירות/סוכנות באינטרנט

    בדצמבר 2015 התעניינתי במלון ביוון עבור אוגוסט 2016. עשיתי הזמנות במספר אתרים ובדקתי עלויות באחרים.
    החודש (ספטמבר 2016) הסתבר כי אחד האתרים איתו מעולם לא עבדתי (אתר פרטי אשר יש לי פרטי החברה המפעילה אותו בארה"ב), חייב אותי על שתי!! חופשות במלון ביוון ( שתיהן באותם תאריכים ובאותו מלון). חיפוש בספאם שלי במחשב העלה כי הם שלחו לי בדצמבר 2015 אשורי הזמנה ומאז לא שמעתי מהם. כרגע הם מעוניינים לחייב אותי בגין NO SHOW (את ההזמנות ניתן היה לבטל עד ה1 לאוגוסט אך מאחר ולא הייתי מודעת לקיומן לא עשיתי זאת). מדובר בסכום של מעל 15000 ש"ח.
    האם תמליץ לי לנקוט בהליך משפטי כלשהו?< האם ידוע לך על גוף משפטי בארה"ב אליו ניתן להגיש תלונה על אופן התנהלות האתר שבמינימום הינה מטעה? ובמקסימום גובלת בהונאה?
    תודה מראש
    רונית

    24 בספטמבר 2016
  • מנהל הפורום יואב סלומון 28 בספטמבר 2016

    תביעת אתר תיירות/סוכנות באינטרנט

    רונית, שלום רב,
    לא ברור לי איך אתר שאליו לא פנית חייב אותך. כדי להזמין עבורך את החופשה הוא היה צריך לקבל נתונים על דרישתך, וההיגיון אומר שהוא קיבל אותם או ממך או ממי שפנית אליו לצורך ביצוע בקשתך. אני מניח ששלחו לך חשבון ולא חייבו את כרטיס האשראי, כי אם לא פנית אליהם לא אמורים להיות להם פרטי כרטיס האשראי שלך.
    בהנחה שלא פנית אליהם (וצריך לבדוק היטב הנחה זו) אני מציע לך לכתוב להם שמעולם לא הזמנת אצלם את החופשה ולכן הם אינם רשאים לחייב אותך, ובנוסף הם מחייבים בחיוב כפול. במקרה כזה אם הם רוצים תשלום הם יצטרכו לתבוע אותך.
    כמובן שאם יתברר שפנית אליהם המצב שונה - עדיין הם צריכים לתבוע (אם אין להם פרטי כרטיס אשראי) אבל אז טענתך חלשה בהרבה.
    בכל מקרה, אם יש להם כרטיס אשראי את יכולה לבקש מחברת האשראי לא לכבד דרישה שלהם - אז חברת האשראי נכנסת להליך בדיקה ואם הם משתכנעים שהדרישה אינה לגיטימית הם לא יכבדו אותה.
    איני מכיר גוף המפקח על אתרים מסוג זה - כדאי לחפש באינטרנט על הגוף הרגולטיבי על נושא תיירות במדינה בה פועלת החברה המפעילה או בארה"ב בכלל.
    שנה טובה

    28 בספטמבר 2016
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?