לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

עיכוב פסק דין בשל תושב זר

שלום חזי, באופן כללי, בתי המשפט מעכבים ביצוע של פסק דין כספי רק אם החייב מוכיח שיש חשש ממשי שאם הערעור יתקבל הוא לא יוכל לגבות בחזרה את הכספים שהוא שילם, ואם בית המשפט סבור שיש לערעור סיכוי. מכיוון שקרובתך תושבת קנדה יהיה לחברת הביטוח קל יותר לשכנע את בית המשפט שאם היא תזכה בערעור היא לא תוכל לגבות ממנה את הכספים שישולמו לה. ייתכן גם מצב שבית המשפט יעכב ביצוע של חלק מפסק הדין (כלומר יורה לחברת הביטוח לשלם חלק מהסכום ויעכב את תשלום היתרה). כמובן שעורך הדין שייצג את קרובתך בדיון ומכיר את התיק על פרטיו יוכל להעריך את סיכויי הבקשה לעיכוב הביצוע.

א. ג.

ר' שתי החלטות 3841/11 קלוגר נ' איזיקוביץ' ו- 8937/09 ארקדי גאידמק נ' Balram Chainrai ואח' שם נקבע כי היות אדם תושב חו"ל אינה אינדיקציה לקושי בגביית הכספים חזרה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

מה שאומרים פסקי הדין שהזכרת הוא שעצם היות אדם תושב חו"ל אינה מספיקה לבדה לקבוע שיהיה קושי בגביית הכספים חזרה. למרות זאת, היות אדם בחו"ל תהיה אחת הנסיבות שבית המשפט ישקול בעניין זה וכמו שכתבתי בתשובתי צריך להכיר את כל העובדות (ולא רק את שאלת התושבות) כדי להעריך את סיכויי הבקשה לעיכוב ביצוע. אם המקרה גבולי, בהחלט יתכן שהעובדה שמדובר בתושבת קנדה תכריע את הכף.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משפט בינלאומי