• 20 בינואר 2014

    חיוב תשלום מים על "נזילה" שלא קיימת- גניבה של מי כרמל

    שלום רב,
    לפני מספר חודשים הגיע אלי חשבון מים לתשלום. שבוע לאחר מכן קיבלתי תשלום מים נוסף בסכום כפול מזה ששילמתי רק כמה ימים קודם לכן. פניתי לתאגיד מי כרמל לברור העניין ונאמר לי שכל הבניין בו אני מתגוררת קיבל תשלום כפול וככל הנראה יש נזילה . שילמתי את החשבון ובמקביל פניתי לוועד הבית לבדוק את הנושא. נאמר לי שהם הזמינו מישהו לבדוק והוא אמר שאין כלל נזילה ושהכל תקין ושהם יביאו את כל
    הממצאים לתאגיד מי כרמל. חודשיים לאחר מכן שוב קיבלתי חשבון מים מנופח ולא הגיוני. שוב התקשרתי למי כרמל ושוב נאמר לי שככל הנראה יש נזילה. אמרתי להם שהנושא נבדק ולא נמצאה נזילה אז מדוע שוב מגיע חשבון כפול. התשובה שקיבלתי מהם הייתה "זה מה יש"". ביקשתי לדבר עם מנהל ואמרו לי שאין מנהל. הבנתי שמפה אין לאן להתקדם והתקשרתי שוב למחרת. ענה לי נציג אחר שאמר שיש חוק על המים שמחייב להציג להם קבלות של האינסטלטור שלנו ורק אח"כ הם שולחים מישהו מטעמם. הבהרתי לו כי כבר הם קיבלו מאיתנו את כל מה שיש. הוא סרב לבדוק ואמר שאין לו מה לעשות ושאלך לחפש ולקרוא לבד את החוק (האמת שניסיתי ולא מצאתי את מה שהוא אמר). עד כה החשבונות נערמים ומאות שקלים נגנבים מאיתנו שלא בצדק. מה ניתן לעשות בנושא?
    אודה למענה בנושא.
    בתודה מראש,
    גלית

    20 בינואר 2014
  • 21 בינואר 2014

    חיוב תשלום מים על "נזילה" שלא קיימת- גניבה של מי כרמל

    קיים נוהג בחיוב בתים משותפים לפיו התאגיד מחייב את כלל הדיירים בהפרש הצריכה שבין השעון הראשי לסך כל החיובים של הדירות (למשל אם המונה בשעון הראשי הראה 100 קוב וסך כל הצריכה בדירות הסתכמה ב 88 קוב, יתרת 12 הקוב תתחלק בין כל הצרכנים.
    יתכן ותוספת החיוב נדרשת עקב פער זה ואז יש באמת צורך לחפש את הנזילה (שלדברייך לא קיימת), מעקפים לא חוקיים שדיירים ביצעו או פשוט מונה המים הראשי לא תקין. אם הסיבה לפער היא אכן פער בין המונה הראשי, תבקשו תחילה לשלוח אותו לבדיקה במכון התקנים

    21 בינואר 2014
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?