לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עמליה

עורך דין שמטפל

אמי אשה קשישה ולא בריאה, ניצולת שואה. מסרנו לעו"ד מסמכים רבים כדי שיטפל בפיצויים שמגיעים לה. אנחנו לא בטוחים שהוא מטפל כראוי ואולי הוא מושך זמן ומעלים כספים. איך אפשר לבדוק זאת? האם אפשר לבקש את כל החומר ולעבור לעורך דין אחר באמצע הטיפול?

item.Author מנהל הפורום עו"ד דוד ידיד

עמליה שלום, ראשית ארגיע אותך בענין הכספים- בניגוד לעבר הרחוק, אז כספי התגמולים היו מגיעים דרך חשבונו של עורך הדין, כיום אינני מכיר קרן אשר אינה משלמת את כספי התגמולים ישירות לחשבונו של ניצול השואה. לפיכך, הרגיעי את אמך בנושא זה. הטיפול בהשגת זכויות לניצולי השואה משתנה מתיק לתיק ומקרן לקרן. ישנם תיקים שהשגת הזכאות בהם אורכת חודשים מעטים, וישנם תיקים אשר נדרשות שנים רבות של עבודה בכדי להשיג את ההכרה בזכויות. הדרך הכי פשוטה לבדוק מה מצב התיק היא פשוט לשאול את עורך הדין מה מצב התיק ואילו פעולות הוא עשה ובכוונתו לעשות בכדי לקדמו. מניסיוני האישי, לעיתים יש צורך לחכות זמן רב עד לקבלת החלטה מטעם הרשות או הקרן אליהם פנה עורך הדין. לשאלת המעבר אל עורך דין אחר- וודאי שהדבר אפשרי. יחד עם זאת, הייתי עושה זאת רק לאחר בירור מצב התיק עם עורך הדין המטפל, וזאת מהטעם שבטרם עזיבת עורך הדין המטפל אמך תצטרך להסדיר עמו את נושא שכר טרחתו בגין פועלו עד לרגע העזיבה. ככלל, כמו בכל תחום משפטי, יש לבדוק כי עורך הדין המטפל בתיק מבין בתחום הספציפי בו הטיפול. ברכת בריאות ואריכות ימים לאמך.

דורית רז

אימי בת 92 מקבלת רנטה מגרמניה כל שנה היא צריכה לחתום על טופס שהיא בחיים לאן לפנות כאשר היא לא יכולה יותר לחתום והיא עדיין בחיים באיזור הקריות חיפה

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ניצולי שואה - זכויות ופיצויים מגרמניה