מנהלי הפורום
כיתוב מטעה על שמפו
נוע
עו"ד נועם צוקראילן שלום, דרכן של פרסומות לפאר ולרומם את המוצר הנמכר. גם אם הדברים בפרסום מוגזמים - ולצערנו כך הדבר במקרים רבים - לרוב לא יהיה זה פשוט לבסס עילת תביעה צרכנית ובייחוד תובענה ייצוגית. אם נדגים זאת במקרה דנן, הרי המונח "מראה בריא ומלא" הינו מונח כללי ורחב אשר יהיה קשה להוכיח כי התוצאה הינה הפוכה לחלוטין. עם זאת, במידה וקיים פער ממשי בין הפרסומת לבין התוצאה בשטח, כלומר, לא רק שהשמפו לא מוסיף לברק של השיער אלא הוא גם גורם לתוצאות שליליות כלשהן לשיער, אז הדרך להגשת תביעה תהיה פשוטה הרבה יותר. אגב, במדינות אחרות, כגון שוודיה, ישנה דרישה כי הפירסום יתאים במדויק למציאות. בישראל המצב המשפטי מורכב יותר. בברכה,