• 15 בינואר 2014

    האם יש מקום לתביעה ייצוגית

    ביום שבת ה11/1/14 רכשה אמי מקרר 4 דלתות של SHARP מדגם
    SJ5403MSL בחנות שקם אלקטריק שבבילו סנטר. בהזמנה המוכר ציין שאני אכן אקבל
    דגם SJ5403MSL ולא דגם מסוג SJ5403NSL. בחנות על המקרר עצמו מתנוססת לה
    בגאווה מדבקה על הצריכה האנרגטית של המקרר עם האות B וצריכת אנרגיה שנתית
    של 770 קוט"ש. אכן שאלנו את המוכר אם זוהי הצריכה ונאמר לנו כי אכן זוהי
    הצריכה ואף הוא הפנה אותנו לאתר היבואן הרשמי ראלקו ושם נמצאים הפרטים
    האלה.
    היום עם הגעת המובילים, הסתבר שכל הנתונים הינם שגויים ומתרחשת הטעייה
    מאוד חמורה בנוגע למקררים! הדגם שהתקבל הוא SJ5403NSL ולא SJ5403MSL כפי
    שהובטח. במבט מהיר מאחורי המקרר הסתבר שהדירוג האנרגטי הוא C ולא B כפי
    שמפרסמים ראלקו ושקם אלקטריק. הצריכה השנתית הינה 818 קוט"ש לשנה ולא 770
    כפי שפורסם באתר ראלקו ועל ידי שקם אלקטריק. בפנייתי לחנות, המוכר יצר קשר
    עם הסוכן שטען ש"ההבדל הוא רק 24 ₪ בשנה!" ושמומלץ לי לא לעשות "סיפור".

    15 בינואר 2014
  • 16 בינואר 2014

    האם יש מקום לתביעה ייצוגית

    על פניו האירוע שאת מתארת הינו דוגמה קלאסית לתביעה יצוגית. כאשר לקוח קונה מוצר א' ומקבל מוצר ב' אשר עולה לו יותר כסף והספק הטעה אותו.
    קיימות 2 בעיות קטנות במקרה ותוגש תביעה יצוגית מטעמך. האחת, האם הייתה טעות מטעם הספק והוא מוכן לספק לך את המקרר הנכון. במידה וכן כל התביעה הייצוגית מתרוקנת מתוכן.
    במידה ולא, מהו הנזק. משמע כמה מקררים כאלה נמכרו. במידה והסכומים הם נמוכים אני בספק אם שווה לטרוח.

    16 בינואר 2014
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?