לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יורם

גביית מזונות כ 7 שנים רטרואקטיבית

הגרושה פנתה להוצלפ בטענה שב7 השנים האחרונות שילמתי לה מזונות בחסר וכן שלא השתתפתי בהוצאות החריגות. אני טענתי שעל פי החישוב שלי שילמתי סכומים עודפים וטענתי שאין להחיות את התיק הישן אלא בקבלת היתר מבית המשפט (אגב, אין לה הצדק סביר לשיהוי הארוך). רשמת ההוצלפ מצד אחד החייתה את התיק ומצד שני נתנה לה להגיב לבקשה שלי (שלא להחיות) בתוך 10 ימים. האם הרשמת נהגה בהתאם לדין? האם הרשמת לא היתה צריכה לדחות את בקשתה להחיות את התיק עד שתצטייד בהיתר מבית משפט למשפחה? האם הרשמת יכולה לחזור בה מההחלטה להחיות את התיק לאחר שתקבל את תגובת הגרושה?

item.Author מנהל הפורום שלומי באשי - משרד עורכי דין

שלום יורם, הרשמת נהגה כדין. המקום המשפטי לדון בגובה חוב מזונות הוא לשכת ההוצאה לפועל. אתה הגשת טענת פרעתי ועל הזוכה להגיב לטענה זו בזמן הנקוב. אין צורך לחזור משום החלטה - אלא תתקבל החלטה בטענת הפרעתי אשר תקבע באם יש חוב או אין חוב ואז כל צד יוכל לערער על החלטה זו לבית המשפט.

יורם

אבל השאלה שלי היא האם לרשמת יש סמכות להחיות תיק שנסגר כאשר הזוכה עותרת למזונות (שכביכול שולמו לה בחוסר ב7 השנים האחרונות) ללא היתר מבית משפט ? ממה שידוע לי (בהתאם לסעיף 11(ב) לתיקון לחוק דיני משפחה מזונות ובהתאם לפסיקה) אין סמכות לרשם ההוצלפ להחיות תיק (בנסיבות שהזוכה עותרת למזונות רטרואקטיביים לשנים רבות) ללא שהזוכה תקבל היתר מבית המשפט (לאחר שישתכנע שהיתה לה הצדקה לשיהוי). האם אני טועה ?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מזונות