לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מילי ב

שאלה לגבי גובה המזונות

שלום, אם הבעל מקבל קצבת נכות לצמיתות, המורכבת מ-100% אי כושר עבודה (נפשי, אך יחסית מתפקד) ו-40% רפואי (לא מוגבל פיסית): א. הקיצבה היא ע"ס 5200 נטו, כשמתוכה, למעשה- 1800 ש"ח עבור 2 קטינים (תוספת תלוים). ב. הוא אברך מצוין ויכול להרוויח סכומים נוספים מלימוד במס' כוללים - - כפי שהיה מקבל לפרקים (אך סכומים אלה לרוב מועברים בצ'קים, מזומן או הפקדות כלשהן ). או ע"י לימוד של ילדים וכו', דבר שהוא מסוגל, אבל לא אוהב לעשות. ג. האם מרוויחה כ -10,500 ברוטו. ד. יש לנו דירה משותפת ועדיין יש משכנתא גבוהה. ה 4.ילדים קטינים- אחד מהם קטן מ-6. השאלה: כמה מזונות בערך הגיוני שיפסקו? אני מבינה שה-1800 גם ככה של הילדים ויועברו אלי. האם זה נכלל בסכום המזונות? התיעצתי עם עו"ד שאמר לי שהוא ידרוש שאקבל 10,000 ש"ח בחודש.אבל זה נשמע לי לא מבוסס. זה הגיוני? אני מאמינה שהשופטים יתחשבו ב"מצבו" וגם ירחמו עליו כביכול וישאירו לו ממה לחיות. אז מה כבר ישאר לי לקבל? מודה לך מאוד.

item.Author מנהל הפורום שלומי באשי - משרד עורכי דין

שלום מילי, האינטואיציה שלך נכונה. גם לדעתי לא ייפסק סכום שכזה. לצערי נקודת הפתיחה כאן היא לא טובה. חסר לי עוד נתון אחד והוא חלוקת זמן ההורות בינכם לאחר הפרידה וכן כיצד תיכננתם לחלק את הרכוש - י נשאר להתגורר ביית - האם הוא נמכר וכיוב.. יש לזה משמעות אדירה בתשובתי. אם את חולקים את זמן ההורות בחלקים פחות או יותר שווים - אזיי יש פחות בעיה אם הילדים יהיו במרבית הזמן אצלך - אל תהא מניעה אלא לקבל חלק מהמזונות מראש באמצעות הדירה.

מילי ב.

קודם כל, תודה רבה על ההתיחסות ומהירות התשובה. אני מאמינה כי מסיבות של שימוש לרעה בכדורים רפואיים וראיות למצבים מאיימים שונים בבית כלפיי וכלפי חלק מהילדים - הילדים ישהו אתי. קבלת חלק מהמזונות באמצעות הדירה הוא פתרון טוב , בעיקר בשל רצוני להשאר לגור בה והבטחון ל"תשלום" חלק זה לפחות על-ידו. החלוקה האחוזית בטאבו הינה 40-60 לטובתי. גילאי הילדים- 1,6,8,8. עם כל ענין הקצבה והנחתי שה-1800 של התלוים יחושבו כחלק מהמזונות (זה אכן כך?),כמה היית מעריך את גובה המזונות? תודה רבה !

מילי ב

אני מוסיפה, כי מסיבות שונות, אני מאמינה כי בעלי לא יקבל משמורת. אולי משהו מאוד חלקי. ברשותנו דירה , 40-60 לטובתי. גילאי הילדים- 1,8,8,6. תודה רבה

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מזונות