לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דולב

ייעוץ על ריבית לפני משכנתא

אני ואשתי אמורים לקחת משכנתא של 1,600,000 ש"ח בקרוב. רציתי לדעת אם תוכל להמליץ על איזה מסלולים או ריביות להתמקח בבנקים ולאיזה ריביות עלינו לצפות שנקבל?

שחר כרמון

שלום דולב, בחירת תמהיל המשכנתא בכלל ובהלוואה של 1.6 מיליון ש"ח בפרט היא קריטית,לכל מסלול ולכל עשירית אחוז בריבית יש השפעה משמעותית לאורך השנים. קצת קשה להמליץ על תמהיל משכנתא אופטימלי לאור העובדה שאיני חשוף לפרופיל הפיננסי שלכם,לכל משק בית יש להתאים את התמהיל המתאים עבורו וכאמור בבנקים קיימים מעל 30 מסלולים שונים. כמו כן על מנת להגיע לאופטימיזצייה עלי לערוך סימולציות רבות. בנוגע לריביות, ראשית יש להתחיל את המו"מ מול הבנקים כשבועיים לפני החתימה בבנק,הריביות מתעדכנות פעמיים בחודש ולכן מיותר להתחיל לפני,דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שיש קשר ישיר בין התמהיל לריביות,כוונתי היא שהבנק מסתכל על ריווחיות ההלוואה ולכן במידה וישלב לך ריבית מסוג מט"ח תוכל לקבל מרווח פריים טוב(למשל פריים מינוס 0.9% במימון מתחת ל60%). אשמח להרחיב יותר בפגישה אישית. בברכה שחר shachar@primeinv.co.il

לידור

היי לידור, בהמשך לתשובתו של שחר. אנחנו ממש לאחרונה סיימנו סבב השוואת תמהילי משכנתא בין הבנקים השונים (אחרי שהיינו אצל יועץ חיצוני ולא התרשמנו כל כך). בסופו של דבר קיבלנו הרבה תמהילים אבל ההצעה הטובה ביותר הגיעה מהמומחים של מזרחי טפחות, לגבי אופי התמהיל שחר כבר פירט לך ולכן כל מה שנותר לי זה להמליץ לך לבוא בראש פתוח ולא להתפשר, ללכת אך ורק על הכי טוב.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משכנתא