לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
mudale

ייבוא סוללות ליטיום בכמות גדולה לבן אדם פרטי

שלום הזמנתי מחו"ל חבילה עם 350 סוללות ליטיום-יון. (סוללות נטענות רב פעמיות). המטרה לבנות מערכת סולרית בבית שתקטין את השימוש ברשת החשמל כמעט ל0. רק הרבה אחרי שההזמנה יצאה נפל לי האסימון שזה בטוח ייחשב כמות מסחרית ואין לי עסק או חברה שאני יכול לרשום עליה את ההזמנה.. מה אני אמור לעשות כשזה יתקע במכס (כמו שסביר להניח שיקרה..)? בנוסף אני מירושלים בלי רישיון ככה שכל תיזוז לת"א יהיה ממש סיוט.. תודה

עדי יניב

לא קיימת כל מניעה חוקית לייבא סוללות ליתיום איון. הסוללות, סיווג בדר פרט 85.07.6090, משלם 12% מכס פלוס מע"מ. כאדם פרטי לא תוכל לרשום את עלות המוצר והמיסוי ועל כן לא תוכל להתקזז על ההוצאה. מאחר ומדובר בכמות שעלולה להתפרש כמסחרית, עליך להיות מוכן לשאלות שיופנו אליך מרשות המכס לפני השחרור כתנאי לשחרור. סוגייה נוספת קשורה לייבוא עצמו. עליך להתייעץ עם משלח בינלאומי מקצועי לגבי הייבוא עצמו בכדי לוודא שיצרן הסוללות מייצר על פי תקן וכי יש ברשותו את התיעוד הנדרש, אחרת אף חברות ספנות / תעופה לא תטיס את הסוללות.

elh

מצטרף לשאלה, יש לי מצב דומה (אבל על 90 סוללות) , האם במידה ואבחר להחזיר את זה המכס יסמן אותי ויפתח כל חבילה שאביא בלי קשר למחיר או משקל?

עדי יניב

במידה ותהפוך לייבואן סידרתי של אותו פרט מכס, המכס עלול (ובצד) לפרש את צורת ההתנהלות שלך כייבוא מסחרי במסווה של ייבוא אישי.

elh

שום סדרתי או מסחרי , הכוונה הייתה בגלל כל הבלגן עם הסוללות לנסות להביא פעם אחת וגמרנו ולהשאר עליהם במשך שנים לפני בוא האפוקליפסה (או כאשר יאסרו לגמרי או יהפכו את זה לעוד יותר בלתי אפשרי הרי כל שנה מחמירים יותר ויותר), בתור דוגמא יש לנו בבית כ30 נורות (שבעבר היו פי 2 ויותר) ספוט של 100 וואט, רק בגלל שלאבא שלי יש מנורה אחת שלא מתאים לה נורות LED. אז מרוב חשש שיפסיקו לשווק אותם הוא קנה את כל המלאי שמצא. אז זה תורשתי :/

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום יבוא יצוא ומכס