לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יצחק

הורחקתי מהבית על ידי המשטרה

עו"ד רגב שלום רב, אני נחקרתי במשטרה בגלל תלונת שווא של אשתי על מכות ואיומים. אני סובל נורא כי זה שקר גס. החוקר המשטרתי האמין לי ושחרר אותי אולם לא אישר לי לחזור הביתה, מה ניתן לעשות?

יצחק

מתי אני אוכל לחזור הביתה?, האם כדאי ללכת שוב לחוקר?

עו"ד יאיר רגב

אני סבור שעליך להיוועץ עם עורך דין פלילי, כפי שרשמתי בתגובתי הקודמת. ככלל ניתן לפנות שוב לחוקר שישקול שנית את תנאי הערובה והוא רשאי לשנותם. הכלל הבסיסי בדיני מעצרים הוא, כי אין לעצור אדם אם ניתן להשיג את מטרת המעצר באמצעים פחות פוגעניים. זאת, משום שאדם שנעצר עדיין נהנה מחזקת החפות – אשמתו טרם הוכחה בבית המשפט, והמעצר אינו אמור לשמש עונש. על כן, לפי חוק סדר הדין הפלילי, הקצין הממונה או בית המשפט יכולים להחליט על שחרורו בערבות של חשוד או נאשם. השחרור הוא בתנאי שהמשוחרר יתייצב לחקירה, לדיון במשפטו או לנשיאת עונשו בכל מועד שיידרש, ושלא ישבש הליכי חקירה ומשפט. יחד עם זאת, הקצין הממונה יכול להתנות שחרורו של חשוד באחד או יותר מהתנאים הבאים: איסור כניסה לאזור או ליישוב לתקופה שלא תעלה על 15 ימים; איסור לקיים קשר עם אדם מסוים לתקופה שלא תעלה על 30 ימים; חובת מגורים באזור מסוים לתקופה שלא תעלה על 15 ימים; איסור יציאה ממקום המגורים לתקופה שלא תעלה על 5 ימים (מעצר-בית); לחשוד בעבירות אלימות – הפקדת כלי הנשק בתחנת המשטרה. ניתן לערער על גובה הערובה או על תנאיה, לבית המשפט, תוך 14 ימים מיום החלטת הקצין הממונה, או על תנאי השחרור, אם נשתנו הנסיבות כמובן.

עו"ד יאיר רגב

יצחק שלום רב, אישה המגישה תלונה כוזבת כנגד הבעל על אלימות במשפחה בכלל או על אלימות המופנית רק כלפיה בפרט ומצליחה לקבל צו הרחקה ו/או צו הגנה, זוכה ליתרון משמעותי. אתה חייב לפנות בדחיפות לעו"ד פלילי מנוסה אשר יסייע בעדך להיחלץ מהמשבר הזה. ישנם מספר אפשרויות שהעו"ד יכול לנקוט אולם יש להתאימם למקרה הספציפי שלך. חלק ניכר מהבעלים הנאלצים לראשונה להיחקר כחשודים בגין ביצוע עבירות מסוג אלימות, אינם מבינים את ההשלכות של התלונה בגין אלימות במשפחה ולכן הם אינם מתמודדים בצורה נמרצת עם צווי הרחקה ו/או צווי ההגנה, אולי מתוך תקוות שווא שמא האישה תתרצה, ושלום הבית יפציע מבעד לאפלה. לתקוות שווא מעין זו אין על מה לסמוך!!!. במציאות – אישה שמעזה להתלונן תלונת שווא במשטרה וממשיכה בבקשת צו ההרחקה ו/או צו ההגנה, מנסה לגרום לכך שהבעל ירצה להתגרש באופן מיידי, שכן ברור לה כי תלונת שווא במשטרה מאיינת כליל את יחסי האמון בין בני הזוג. כיוון שתלונת שווא על אלימות במשפחה ובקשה למתן צו הרחקה ו/או צו הגנה הן אך ורק יריית הפתיחה המבשרות קרב גירושים כוחני, יש להתמודד עימן מיידית, במלוא התבונה והמרץ. גם אם מדובר בתלונה אמיתית, אך מוגזמת ביותר, תקפים הדברים, שכן הבאת עניין של מה בכך לפתחן של הרשויות מבשר משבר קשה הקרב ובא. ניצחון בקרב על צו ההגנה ו/או צו ההרחקה מסמן ניצחון צפוי בקרב הממשמש ובא, בשעה שהתעלמות ו/או הפסד מסמנים אסון קרב והמשך תלונות ולבסוף גם כתב אישום בבית המשפט. אם תלונת השווא היא נגזרת של עצה שקיבלה אשתך מעורך דין, אין הדבר מפחית את חומרת העניין – נהפוך הוא. במצב זה אתה עומד מול אישה ללא גבולות המונהגת בידי עורך דין שאינו שקול, ומוכן להסתכן בשיבוש הליכים. צרוף זה מחייב אותך להיוועץ בעורכי דין מומחים בתחום הפלילי, עם ידע ספציפי בנושאי אלימות במשפחה. בכבוד רב,

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אלימות במשפחה