לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רונית

ראיות במסמך במשפט הפלילי.

בית משפט היושב בדין ודן רק ע"פ ראיות שבמסמך, הודעת חשוד, לא נכנס לכל פעולת המשטרה שבית משפט מודה פעלה ברגישות ונתנה מרווח לנאשם להיוועץ עם עו"ד, אין ספק היה בידי הנאשם למנוע למסור עדות מפלילה, אם המשפט רק על ראיות שבמסמך, בית המשפט אמור לפסוק מה דינם, לפסול או לאשרם, להרשיע או לזכות. אבל האם מותר לבית המשפט לכתוב בפסיקתו הראיות לא נמצאות בידו,עליו נסוב המשפט בלבד? הרי אני בעד לזכות את הנאשם וזאת מטרתי, אבל לא נתקלתי במצב כזה מביך. זאת אומרת אין הרשעה ואין זיכוי, משפט עומד ותלוי ואיום בקנס אם.... לא מובן על מה האיום ולא נכתב מה הפגם בראיות. אין ולא אזכור אחד בפסק דין. נשארתי תקועה עם המהלך לא לזיכוי לא לחיוב. לבית משפט מותר להעלים ראיות בפסיקתו? די מפחיד וחמור שלא זכור לי בכל שנות עיסוקיי במשפט.

עו"ד משה אלון

שלום רב, לא הצלחתי להבין את השאלה. לא יכול להיות דיון במסמך ללא חקירת המגיש שלו, אלא אם הצד השני ויתר על חקירתו של המגיש או העורך והסכים להגשתו.

רונית

בכל אופן מודה לך אכן זה המקרה לא ניתן לאף צד לבצע חקירה על הראיות במסמך עדות הנאשם עליו מתבסס כתב האישום. התביעה גם לא הבינה מה קורה פה ונמנעה להתמודד עם פסיקתו של בית המשפט המעמיד את פסיקתו עומד ותלוי. התביעה התחמקה מהאולם בלי לתת מענה. אבל בכל זאת מודה לך על התשובה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום פלילי