לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יקיר

אריחים חדשים שנשברו בהובלה או לאחר מכן באתר בניה

האריחים נשברו בהובלה או בזמן שהם היו עדיין עטופים בהמתנה באתר בניה ולא כחלק מעבודה של הריצוף\חיפוי. האם מגיע לי לקבל החזר או חדש מהקבלן? נכון שיש ספייר, אבל הוא מוגדר לעבודה של הריצוף\חיפוי ולא כנזק שנגרם עוד לפני תחילת העבודה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

יקיר, שלום רב, התשובה לשאלתך תלויה בהרבה פרטים שאינם ברורים, וקודם כל האם הקבלן הוא הספק של המרצפות כלפיך או האם אתה רכשת את המרצפות בעצמך והבאת אותן לדירה כדי שהקבלן יתקין אותן. אם הקבלן הוא הספק של המרצפות הוא האחראי לשלמותן (אלא אם בחוזה כתוב שמותר אחוז מסוים של שברים). אם אתה רכשת את המרצפות בעצמך אחריותך (כלפי הקבלן) להביא אותן לקבלן שלמות. אם מדובר במרצפות שאתה רכשת יש משמעות גם לסיבת השבר – האם הן נשברו בהובלה, האם הן נשברו אצל הספק וכיו"ב.

יקיר

תודה על התגובה. הקבלן הוא הספק של המרצפות. והם נשברו או בהובלה או בהמתנה לעבודה באתר, אבל לא תוך כדי עבודה של חיתוך וכו' אין חובה עליו לספק חדשים או זיכוי?

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

יקיר, שלום רב, אם הקבלן הוא הספק של המרצפות הוא צריך לספק לך את כמות המרצפות המוסכמת ואם בגלל שברים יש חוסרים לעומת הכמות המוסכמת הוא צריך להשלים אותה על חשבונו.

יקיר

אז אם נשאר עודף\פחת, הוא פטור מהנזקים לריצוף ששילמתי עליו כסף לטובת עבודה ונשבר ללא קשר לעבודה? תודה רבה

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

יקיר, שלום רב, אתה צריך לקבל את הכמות המוסכמת. אם קיבלת את הכמות המוסכמת אין לך טענה כלפיו. אם קיבלת פחות - עליו להשלים את הכמות המוסכמת.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ליקויי בניה