לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גל

דחיה במסירת דירה בשל שינויים

האם ישנה התייחסות מפורשת בחוק, לזמן סביר לדחייה בשל דרישה לשינויים. אני חתמתי על דחייה. של 250 ימים, זמן שלדעתי הינו חריג . האם יש הגנה בחוק למרות שחתמתי על הדחיה. בנוסף, האם אחור במסירה בשל אי מתן טופס 4 הינו באחריות הקבלן. או שזה ״תירוץ״ מקובל לדחיית מסירה ללא פיצוי.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

גל, שלום רב, החוק אינו מתייחס לדחיית מועד המסירה עקב שינויים בה. על פני הדברים נראה אכן שדחייה במסירה של 250 יום היא ארוכה מאוד ואפילו אם מדובר בשינויים מקיפים קשה לתאר שינויים המצדיקים דחייה במסירת הדירה של כשמונה חודשים. יחד עם זאת, החוק מניח שבן אדם אחראי להתחייבויותיו ועליו לכבד אותן, כך שיהיה לא פשוט להתנער מהסכמתך לדחייה כל כך ארוכה. לגבי טופס 4 – זו אחריות הקבלן להשלים את הבנייה ולקבל טופס 4 ולכן דחייה בקבלתו אינה משחררת את הקבלן מהתחייבויותיו.

אנה

שלום רב, גם חתמנו על הדחייה עקב ביצוע שינויים. הפרוייקט כבר בסופו וחלק מהשינויים לא בוצעו נכון והקבלן לא מתקן אותם. האם יש כאן סיבה לטעון שכיוון שהשינויים לא בוצעו במיטבם אין לקבלן זכות לאחר במסירה?

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

אנה, שלום רב, ביצוע לקוי של השינויים אינו מבטל את הדחייה של המסירה שהוסכמה. כמובן שזכותכם שהשינויים – כמו כל העבודות – יבוצעו כראוי וליקויים בהם יתוקנו.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ליקויי בניה