לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
טל

סדק במעקה זכוכית מרפסת בדירה מקבלן (לאחר 22 חודשים ממסירת חזקה)

שלום, לפני קצת פחות משנתיים נכנסנו לדירה שנרכשה מקבלן. לפני כשבועיים גילינו סדק במעקה הזכוכית במרפסת (קומה 5!!!). נציגת הקבלן ציינה שמשום שלא הופיע בדוח הבדק אין זו אחריותם. האם כך? האם תקופת הבדק בעניין זה היא שנה (בעוד לסדקים נניח בקירות הרבה יותר). הרי הסדק נוצר רק עכשיו וסביר משום מוצר לא תקין או התקנה לקויה, לא משהו שאנחנו יצרנו (לדעתי גם אם מסתכלים טוב ניתן לראות שהסדק הוא בזכוכית החיצונית למרפסת ולא בפנימית- מדובר בזכוכית כפולה). האין לקבלן או לספק הזכוכית אחריות לכך. אין איזו פסיקה שקבעה בעניין זה תקופת בדק ארוכה משנה. למשל כמו לגבי "ליקוי במוצרי מסגרות ונגרות, לרבות אלומיניום ופלסטיק – שנתיים;". אודה למענה כמו גם לעזרה בעניין האופן בו עלי לנהוג מול הקבלן או ספק הזכוכית. יצוין כי טרם פניתי לספק הזכוכית.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

טל, שלום רב, לדעתי הקבלן אינו צודק. החוק קובע תקופת בדק, בה הקבלן אחראי אלא אם הוא מוכיח שהנזק נגרם על ידי הדייר, ותקופת אחריות של 3 שנים אחרי תום תקופת הבדק בה הקבלן אחראי אם הדייר מוכיח שמקור הנזק הוא בתכנון, טיב העבודה או טיב החומרים. מכיוון שאתה אומר שהנזק הוא בזכוכית החיצונית כנראה שאתה יכול להוכיח שלא אתם גרמתם אותו ושמקורו בחומר או בעבודה. לדעתי המעקה נופל בסעיף שהזכרת (מסגרות) – כלומר שתקופת הבדק עליו היא שנתיים, אולם איני מכיר פסק דין שדן בכך. גם אם הסעיף האמור אינו חל עליו, עדיין אתם בתקופת האחריות.

טל

עו"ד סלומון שלום. תודה על תשובתך המפורטת. כיצד אתה מציע שנפעל? מחד כדאי לתקן מחדל זה בדחיפות האפשרית. מאידך אם נתקן אותו עתה ביוזמתנו איך נוכל להוכיח שלא אנחנו גרמנו לו. האם כדאי כבר עתה להזמין מומחה שיוכל לתת חוות דעת שתהיה קבילה משפטית? באיזה בעל מקצוע מדובר? האם תוכל להמליץ על מומחה כאמור? חשוב לי למצות את הדין מול הקבלן בעניין זה אך מבלי לסכן אותנו או אחרים. המון תודה מראש

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ליקויי בניה