לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מאיר

איחור במסירת דירה עקב שינויים מינורים בדירה

ערכתי שינויים מינוריים בדירה מקבלן לפני מספר חודשים וקיבלתי על זה הצעת מחיר מהקבלן (הרכבת קרמיקה בגודל 30 על 80 באמבטיות במקום 30 על 60 שהוא נותן) העלות הייתה 1000 שקלים.. בהצעת המחיר שנתן לי לשינויים רשום כי יש לפנות לסעיף 11.5 בחוזה שלי לעניין דחיית מסירת הדירה. כשבדקתי את זה היום ראיתי שבסעיף אומנם רשום כי יהיה שינויים במסירת הדירה ואני מסכים לכך אך לא רשום לכמה זמן...רשום כי הקבלן יכול לדרוש ממני את חתימתי על הצעת המחיר ואת משך דחיית מועד מסירת הדירה בכתב. כשדיברתי איתו היום הוא אמר לי שאם נערך שינוי בדירה של עד 5000 שח אז יש דחייה של חודש ימים במסירת הדירה.. ( עניין החודש ימים הוא קריטי כי זה בידיוק בזמן בוא הוא יצתרך לשלם לי שכירות רטרו לאחר ה 60 יום שמותרים לו..) עכשיו אני שואל...איך הוא החליט שמועד מסירת הדירה נדחית בחודש?? הרי לא רשום בסעיף לכמה זמן הוא דוחה לי וגם לא היה רשום בהצעת המחיר.. אז מה זה אומר?? שאם לא רשום שום דבר בסעיף בחוזה אז הוא יכול להגיד לי שהוא דוחה לי את מסירת הדירה גם בשנתיים אם הוא רוצה..בנוסף אני רוצה לציין שבהצעת מחיר שהוא הגיש לי כשקניתי את הדירה ולא חתמתי עליה בסופו של דבר הוא כן ציין כי מועד מסירת הדירה תידחה ב 14 יום... ( וזו הצעת מחיר הרבה יותר גדולה ממה שעשיתי בפועל בסופו של דבר שעליה הוא אומר חודש דחייה..) אז למה בחלק מההצעות הוא כן רושם מועד דחייה ובחלק לא? אני לעצמי חשבתי בהצעה שחתמתי עליה שלא יהיה איחור במסירת הדירה כי זה דבר מינורי ולכן גם הוא לא רשם לי את מספר הימים שיהיה דחייה..) הבנתי שלאחרונה היתה פסיקה של בית משפט עליון שאסור לקבלן בכלל להתנות את מועד מסירת הדירה בשינויים שנערכים בדירה... נשמח לתשובה מפורטת בנושא הדבר מעצבן מרגיז ובהחלט לא שקוף והוגן לדעתי... תודה רבה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

מאיר, שלום רב, דחיית מסירה עקב שינויים אינה אוטומטית, ולפי תיאורך השינוי שביקשת לא עיכב את הבנייה (בהנחה שהקבלן לא היה צריך לעכב את העבודה בדירה ולהמתין עד להגעת האריחים שביקשת). בצירוף לכך שבטופס השינויים לא נאמר דבר על דחיית המסירה כנראה שטענת הקבלן על זכותו לדחות את המסירה אינה נכונה. כתבתי "כנראה" כי לא ראיתי את החוזה ויתר המסמכים.

מאיר

בטופס שינויים יש רק הערה שעליי לפנות תסעיף 11.5 בחוזה שבסעיף הזה רשום על דחיית המועדים אבל לא רשום לכמה זמן זה יידחה ובכתב הצעת השינויים הקבלן יכול לדרוש ממני את משך זמן השינויים דבר שכמובן לא נעשה בטופס שינויים..האם הגיוני שהוא מחליטמלבדומשכל שינוי הכי קטן שעשיתי בדערה גם עם עלה לי 200 שקלים ידחה את המסירה בחודש ימים?...

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ליקויי בניה