לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
בני

חוק הספאם

בעברי נרשמתי לאתר המציע לקבלת תגמולים כספיים תמורת צפייה והקלקה על פרסומות, כחלק מאופן האתר היה לי אפשרות לקבל פרסומות לתיבת הדואר האלקטרוני שלי. כיום איני רוצה למחוק את החשבון שלי באותו אתר אך מעוניין להפסיק לקבל דיוור לתיבת הדואר האלקטרוני שלי. שלחתי להם הודעה 31/7 בו אני מבקש להפסיק את הדיוור לתיבת הדואר האלקטרוני שלי (בסוף כל הודעה הם צירפו כתובת דואר אלקטרוני שבו אפשר לשלוח אימייל ולבקש להימחק מרשימת הדיוור). ובכל זאת עדיין קיבלתי את ההודעות ומחקתי אותם. שלחתי להם הודעה ב 15/8 בו אני שוב מבקש להפסיק את הדיוור לתיבת הדואר האלקטרוני שלי. ובכל זאת המשכתי לקבל הודעות ומחקתי אותם. מ ה-17/8 התחלתי לאסוף ולא למחוק את כל הדיוור שהם שולחים לצורך ראיות וגם כן לא מחקתי את ההודעות ששלחתי להם (תוך כ - 8 שעות הם כבר שלחו לי 3 הודעות ). השאלה מה אני יכול לעשות עם זה? אני יכול לפנות לרשות השופטת עם הראיות שיש לי? הם לא יוכלו להגיד כי בתחילה אני זה כי אישר להם לשלוח לי הודעות לדואר האלקטרוני כי זה כך באמת, אבל אני ביקשתי פעמיים להסיר את עצמי מרשימת הדיוור

אבנר שרון

האם בעת הרישום לאתר קבלת שם משתמש וסיסמה? אם התשובה חיובית, קרוב לוודאי שאתה יכול להשתמש בהם כדי להיכנס לחשבון שלך ולהפסיק את משלוח הדוא"ל. אם התשובה שלילית, נשארת בידיך האפשרות לאסוף כמה הודעות (כפי שכנראה כבר עשית), ולהגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות, שם אין ייצוג של עורך דין וההליך יחסית מהיר. עצם העובדה שבעבר אישרת לשלוח איננה מן העניין מאותו רגע בו בקשת להפסיק... יהיה מעניין אם תעדכן אותי בהמשך.

בני

כן, בעת הרישום קיבלתי שם משתמש וסיסמה, ונכנסתי לאתר כדי לנסות להימחק מרשימת הדיוור אך זה לא אפשרי באתרם, זה או לקבל אימיילים ולשמור על החשבון או להפסיק את הדיוור אבל החשבון היה מושבת, ואני לא רוצה אותו מושבת הקטע הזה עם השם משתמש וסיסמה יכול להוות איזשהי בעיה במשפט עבורי? ואם אני אעשה צילום מסך ואדפיס את דף שמראה כי אני בוחר או חשבון מושבת או קבלת אימיילים יכולה לעזור? נ.ב האתר הוא מאוד מסובך קשה היה לי למצוא את האפשרות השבתת חשבון, אני יכול בבית המשפט להגיד כי אין ברשותי מספיק ידע בתחום המחשבים ולכן לא ביקשתי להפסיק את הדיוור מאתר אלא מהדואר האלקטרוני? להלן ציטוט הודעתם מכל סוף הודעת אימייל: באפשרותך לבטל קבלת הודעות אלה בכל עת בכניסה לחשבון שלך ועצירת החשבון שלך. בנוסף ניתן לשלוח מייל ל (לא משנה כרגע) ולציין את המייל/מספר החשבון שלך על מנת להימחק מרשימת התפוצה.

אבנר שרון

זה לא מקרה פשוט בו נכנסת לרשימת דיוור ואתה רוצה לצאת. אני גם לא מכיר מספיק את הפרטים. ייתכן שכאשר נרשמת חתמת שזה מותנה בקבלת מסרים אלקטרוניים מבעלי האתר. קרא טוב את נוסח ההסכם לפני שאתה מגיב!

בני

כן, הסכמתי לקבל פרסומות לתיבת הדואר האלקטרוני, אך מחיפוש שערכתי באיגוד האינטרנט הישראלי ותקנות חוק הספאם. מותר לי לחזור בדברי ולבטל את הדיוור. אני לא תובע אותם על זה שהם שלחו לי פרסומות כי אני אישרתי להם, אני תובע אותם כי אני ביקשתי במפרוש ושלחתי להם 2 הודעות אימייל לכתובת שהם צירפו לכל הודעה וציינתי בה את הכתובת אימייל שלי כמו שבתקנון שלהם ובכל זאת הם לא הפסיקו לשלוח לי הודעות, הם סירבו להפסיק לשלוח לי דואר זבל

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוות דעת מחשבים ואינטרנט