לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ערן

מציאת אישור לידה ברומניה

שלום,אישתי בתהליך הוצאת אזרחות מול עורך דין ויש לנו מסמכים שבהם רשום את השם של סבתא שלה רק אחרי שהתחתנה ברומניה.לפי מה שאישתי יודעת שם הנעורים של סבתא שלה שונה מהשם שהיא התחתנה - שם משפחה ופרטי. העורך דין אמר שהוא יחפש לפי השם המלא שרשום במסמכים שיש בידנו אך יחפש גם לפי שם הנעורים של הסבתא שלא רשום בשום מסמך אלא אישתי מסרה לו את השם הנעורים על סמך מידע שאביה נתן לה. האם זה אפשרי לחפש בעיר הולדתה של הסבתא אישור לידה על סמך השם שלה לאחר שהתחתנה(כמו שרשום במסמכים) למרות שהשם נעורים שלה שונה ? תודה.

עו"ד חיים ינאי (ינקולוביץ)

הרשויות ברומניה דרושות כי מבקש תעודת הלידה יוכיח כי אותו אדם שנולד שם הוא האדם שמבקש את תעודת הלידה וזה בגין חוקים ששומרים על פרטיות. לכן הם דורשים צילום דרכון של המבקש או תעודת פטירה וכאשר השם שונה מהשם שמופיע בתעודת הלידה דורשים תעודה על שינוי שם. במקרה שלך אני מבין כי אין לך תעודה כזו. יש לנסות בכל אופן לשכנע את הרשות שם כי מדובר באותו אדם ושיסכימו להוציא את תעודת הלידה.

רובי שוויצר

אני מעוניין להוציא את תעודת הלידה בעזרת אימי שנוסעת לרומניה. לא שיניתי את שמי והוא זהה לשם בדרכון הישראלי שלי. כיצד ניתן לבצע את הפעולה?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון רומני - אזרחות רומנית