לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שירן

אזרחות רומנית

אמי נולדה בבוקרשט, רומניה בשנת 1951 ועלתה לארץ יחד עם משפחתה בשנת 1961. אמי זוכרת שהם נאלצו לוותר על אזרחותם. אין בידה תעודת לידה. מה הסיכויים להשיב את האזרחות ובמה זה כרוך? האם לאחר השבת אזרחותה ילדיה יקבלו באופן אוטומטי אזרחות? תודה מראש.

יואב

שירן שלום: את תעודת לידה ניתן להוציא דרך פנייה פיזית למשרד הפנים הרומני או דרך ייפוי כוח לעורך דין ,שיוציא את התעודה. תעודת הלידה איננה מאשרת באם אתה אזרח או לא,אלא מסמך לבקשה להמשך תהליך השבת אזרחות שנשללה. המלצה אישית, לעשות את זה עורך דין, חוסך כאב ראש רציני, אך העלות אינה זולה. וזאת ליוו דווקא בגלל השכר לעו"ד אלא בגלל אישור נוטריוני למסמכים שתתבקשי להמציא ולהציג לקבל את האזרחות והבקשה לדרכון הרומני. בהצלחה.

חיים ינאי עו"ד

אמא איבדה את האזרחות אך יש לה הזכות לבקש אזרחות מחדש. לצורך כך יש ראשית כל להשיג תעודת לידה. לאחר שהאזרחות תאושר לה יהיה עליה להשבע אמונים ואז תקבל תעודה על קבלת האזרחות. על מנת שתוכל לאפשר לכם גם לבקש אזרחות יהיה עליה לגרום כי הפרטים האישיים שלה ירשמו במאגר המידע של מעמד אישי ברומניה, לקבל מספר זהות ולקבל תעודת נישואין רומנית. העלות נקבעת לאחר שרואים את המסמכים של המבקש. גם אמא שלך מקבלת את האזרחות היא לא עוברת אוטומטית אלא עליך לנקוט באותו הליך שהיא נקטה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון רומני - אזרחות רומנית