לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מרים

בעיה בקבלת דרכון בקונסוליה

קיבלתי את האזרחות ועשיתי גם רישום ברומניה של תעודות הלידה והנישואין. אך כאשר באתי לקונסוליה לעשות דרכון הקונסול סירב בטענה כי שם משפחה של אימי בת. לידה הרומנית שונה משם משפחה שלה בת. נשואין הרומנית. שם המשפחה שלה גם אחרי הנשואין נשאר כשם הנעורין שלה אך בת. לידה הרומנית שלי רשמו כשם משפחה שלה את שם המשפחה של בעלה (שהוא אבי). בת. נשואין הרומנית שלי רשום שם משפחה שלה כשם הנעורין שלה. מספר CNP ויתר הפרטים בשתי התעודות זהים ונכונים. השאלה איך אפשר בכל זאת לקבל דרכון, עם מי אפשר לדבר בקונסוליה או למי אפשר להתלונן? אולי לנסות לעשות דרכון אצל הקונסול האחר שפחות מחמיר? האם לקונסול יש בכלל סמכות לסרב להפיק דרכון לאזרח רומניה שבידו מסמכים רומניים רישמיים וחוקיים?

עו"ד חיים ינאי (ינקולוביץ)

אין לך מה לגשת לקונסול השני כיוון שגם הוא ירגיש באי התאמה זו. במקרה שלך יש לגרום לתיקון השמות על ידי המצאת מסמכים מתאימים.

עו"ד חיים ינאי (ינקולוביץ)

אין מה להחליף קונסול. הם צודקים מבחינת הדין הרומני, צריך להיות זהות בשמות בכל המסמכים. כקונסולים הם ממונים על ביצוע הוראות דין המעמד האישי ברומניה שדורש במידת הצורך תיקון או שינוי השמות על מנת לגרום לזהות אחידה בכל התעודות.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון רומני - אזרחות רומנית