לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שרון

אחריות הרופא המטפל בארץ על השתלה שנעשית בחו"ל

במידה ואני מעוניינת בהשתלה בחו"ל מהי אחריות הרופא המטפל בארץ להשתלה זו. האם המלצתו קובעת? שמעתי על השתלות לב בהודו ורציתי לדעת מהי אחריותו של הרופא המטפל בארץ תודה

item.Author מנהל הפורום עו"ד ערן יעקובוביץ'

שרון שלום, ככלל לרופא המטפל בארץ לא יכולה להיות אחריות על טיב הטיפול הרפואי שיינתן בחו"ל. כמובן וכמקובל, על הרופא הישראלי השולח פציינט לחו"ל להעביר דיווח רפואי נכון מסודר ומלא לרופא הזר המקבל את החולה לטיפול, ומאותו הרגע האחריות היא עליו. ככל שהיה ליקוי בהעברת המידע - אזי אז יכולה להיות אחריות על הרופא הישראלי.

item.Author מנהל הפורום עו"ד ערן יעקובוביץ'

שרון שלום, לרופא המטפל בארץ אין אחריות על טיב ואופן ביצוע ההשתלה בחו"ל, והאחריות היא על המוסד הרפואי והצוות הרפואי המטפל בחו"ל. המלצת הרופא בארץ אולי מעניינת את הצוות בחו"ל אבל בוודאי שלא מחייבת אותו. עם זאת, על מנת לקבל את מימון קופת החולים שלך להשתלה בחו"ל יש כמובן לקבל את המלצת הרופא בישראל לביצוע ההשתלה בחו"ל ואת אישור הקופה עוד בטרם היציאה מהארץ לביצוע ההשתלה.

שרון

שאלה נוספת באם הרופא הממליץ על טיפול אצל רופא/בית חולים כזה או אחר בארץ או בחו"ל נושא באחריות לבדיקה של אותו בית חולים/ רופא לדוגמא האם אותו רופא ממליץ יודע כמה חולים נותחו בניתוח דומה או זהה או מה אחוזי ההצלחה או האם זה החולה הראשון שנשלח מהארץ לאותו בית חולים? מהם המדדים המחייבים את הרופא השולח בבדיקה או בידיעה? תודה

item.Author מנהל הפורום עו"ד ערן יעקובוביץ'

שרון שלום, אין מדדים או נהלים הקובעים את חובת הרופא בסיטואציה שכזו. הטיפול בחו"ל הא במהותו טיפול פרטי שבחר החולה וככזה, האחריות על הבחירה היא של החולה עצמו. עם זאת, במידה וההפניה היא של הקופה ובמימון הקופה - בהתאם לחובתה על פי חוק - אני סבור כי קיימת לקופה חובה מינימלית של בחינת בית החולים אליו היא מפנה את החולים שלה, בעיקר לוודא שבית החולים מורשה כדין לבצע את הפרוצדורה אליו נשלח החולה, שיש בו את המחלקות הרלבנטיות וכו'. סיכויי הצלחה או כשלון - או טענות בנוגע לטכניקה הניתוחית' וכו' - אינם באחריות הקופה המפנה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום השתלות וטיפולים רפואיים בחו"ל