zap group mishpati logo

סחטה את אמה ואיימה עליה - תרצה שנת מאסר בפועל

" אף שרבים הם מעשי האלימות במקומותינו ואין אני מופתע מסוגיה המגוונים של האלימות, נראה שהפעם נחצה קו אדום נוסף", כתב השופט שיף בגזר הדין, וגזר על הנאשמת שנתיים מאסר מתוכן אחת בפועל

מאת: מערכת משפטי
26.03.12
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
סחטה את אמה ואיימה עליה - תרצה שנת מאסר בפועל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על הנאשמת, אשר הורשעה בהתאם להודאתה בכתב אישום מתוקן בעבירות סחיטה באיומים (ריבוי עבירות) , סחיטה בכח, תקיפת זקן והיזק לרכוש- כלפי אמה המתלוננת ילידת 1939, שנתיים מאסר, מתוכן שנה אחת לריצוי בפועל.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום פלילי

במהלך שלוש השנים האחרונות, בהזדמנויות מרובות, סחטה הנאשמת באיומים מאימה, עמה היא מתגוררת, כספים בסכומים שונים המסתכמים במאות שקלים. הנאשמת איימה על אמה שתהרוג אותה וזאת כדי להניעה למסור לידיה סכומי כסף.

אלימות קשה

בין היתר , במועד מסויים כאשר האם סרבה לתת לה כסף, איימה הנאשמת להרוג אותה בכך שתחנוק אותה בכרית שהחזיקה. בהמשך תפסה בראשה ומשכה חזק את שערות ראשה עד שנתלשו. הנאשמת משכה אותה מחדר השינה  למטבח, שם החלה להכותה בפניה ובגופה.

האם אחזה בקומקום ושפכה על הנאשמת מים חמים או רותחים שגרמו לנאשמת כוויות על גופה. כתגובה, תפסה הנאשמת את הקומקום והחלה להכות באמצעותו את המתלוננת בראשה, הפילה אותה על הרצפה ובעטה בה מספר פעמים בכל חלקי בגופה. כשהמתלוננת החלה לצעוק, דחפה הנאשמת את ציפורניה לפיה של המתלוננת ופצעה אותה.

במועד אחר דרשה הנאשמת מאמה 1,000 ₪, וכשהאם אמרה לה שאין לה, היא ניגשה לעברה ואיימה עליה להרוג אותה. הנאשמת החלה לשבור ולהרוס את דלת הדירה באמצעות את חפירה. כתוצאה ממעשי הבת נגרמו לאם פציעות במקומות שונים בגופה.

בית המשפט: מדובר חציית קו אדום

סגן הנשיא אילן שיף כתב בגזר הדין, כי: " מעשיה והתנהגותה של הנאשמת כלפי אמה הורתה, קשים מנשוא. אף שרבים הם מעשי האלימות במקומותינו ואין אני מופתע מסוגיה המגוונים של האלימות, נראה שהפעם נחצה קו אדום נוסף... מצוות כיבוד אם התחלפה לה בהכבדת ידה של הנאשמת על אמה. למרבה הצער, אין מדובר בכשלון חד פעמי. המדובר במעשה אלימות של ממש שגרם לחבלות של ממש ובהזדמנויות מרובות של סחיטה באיומים, תוך כדי איום בהמתתה של המתלוננת. הנאשמת היתה כה נחושה ודבקה באלימותה עד שאף בנוכחות השוטרים רצה לעבר אמה כשצינור פלסטיק בידה, לא לפני ששברה, באת חפירה, את דלת הכניסה לדירת המתלוננת".

השופט הוסיף, כי לעבירות מעין אלו המבוצעות במשפחה המתגוררת תחת קורת גג אחת השלכות קשות ואף חשיפתן אינה פשוטה. שומה על בתי המשפט לגמול למבצעים אותן בחומרה, באופן שיבטא את שאט הנפש ממעשיהם.

בגזירת דינה של הנאשמת, נלקחה בחשבון לקולא העובדה שגם המתלוננת תרמה חלקה באירוע האלים בינה לבין בתה, בכך ששפכה עליה מים חמים או רותחים וגרמה לה לכוויות מדרגה 2 ב-10% מגופה. כן נלקחו בחשבון נסיבות חייה הקשות של המתלוננת, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בעדותה , הודאתה בכתב האישום אף שהדבר קרה בשלב מאוחר של המשפט , העובדה כי זו הרשעתה הראשונה בעבירת אלימות, והעובדה כי לא ריצתה, עד כה, עונש מאסר.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"פ 2936-11-11 מדינת ישראל נ' צרנומרטץ(עציר)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים